غلامرضا شریعتی؛ استاندارد دولت تدبیر و امید!

 رئیس جمهور طی حکمی غلامرضا شریعتی استاندار پیشین خوزستان رابه عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد منصوب کرد و همین حکم انتصاب کافی بود تا دوباره تعجب همه برانگیخته شود چرا که هر فردی با نگاهی گذرا به دوران مدیریتی شریعتی متوجه عملکرد ناموفق او در استان خوزستان می شود اما وی حالا باید در راس سازمان ملی استاندار ایران قرار بگیرد و دوباره پست مدیریتی و اجرایی داشته باشد.

غلامرضا شریعتی زاده سال ۱۳۵۱ در بهبهان خوزستان و دانش آموخته دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران است. شریعتی اصلاح طلب که سابقه چند پست مدیریتی و معاونت را در رزومه و سوابق کاری خود دارد پس از عبدالحسین مقتدایی در اواخر دولت هفتم و اوایل دولت هشتم کار خود را در استانداری خوزستان آغاز کرد. نحوه کار شریعتی در استانداری خوزستان با حواشی زیادی رو به رو بود که باعث انتقادات فراوانی از عملکرد وی در این سمت نیز شده بود. برای مثال نحوه عملکرد و مواجه او در سیل خوزستان و یا برخورد تندش با یک شهروند خوزستانی بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها و جامعه داشت و یا در جریان رسیدگی به پرونده متهمان ارزی و در دادگاه یکی از این متهمان پای همسر شریعتی به میان کشیده شد که او در مقام استاندار وقت خوزستان به این اتهامات واکنش نشان داد و همه اتهامات وارده را رد کرد.

این در حالی است که با وجود آنکه در چند سال‌ گذشته همواره خوزستان از بیشترین بودجه در میان استانهای کشور برخوردار بوده اما با حواشی و مشکلات فراوانی مواجه است و بنابر اعلام وزارت کشور، مدیریت استانداری خوزستان ضعیف‌ترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته است .

یعنی بر اساس فهرستی که از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها اعلام شده است، استانداری‌های مختلف کشور در شاخص‌های عمومی و اختصاصی سال 98 رده بندی شده‌اند که استانداری خوزستان در رده آخر این فهرست قرار گرفته است.

با تمام این تفاسیر اینطور به نظر می رسد که آقای رئیس جمهور همچنان به شیوه های مدیریتی غلامرضا شریعتی معتقد است که بعد از دوران  جنجالی و پر حواشی، او را برای یک دوره چهارساله! به ریاست سازمان ملی استاندار ایران منصوب می کند.

همین حکم نشان می دهد که گزارشات وزارت کشور درباره عملکرد استان خوزستان مورد توجه قرار نگرفته و شاید اصلا دیده نشده است.

شریعتی نیز در پیامی از مردم استان خوزستان قدردانی و خداحافظی کرد تا پس از این در مقام ریاست سازمان استاندارد به گفته خودش به خدمتگزاری مردم افتخار کند و خدمتگزار مردم باشد.

اما نکته مهم در این انتصاب این است که شخصی که بیشترین انتقادات را در مواجه با مشکلات مختلف خوزستان با ان روبرو بود پستی جدید از سوی دولت می گیرد و نشان می دهد استاندارد انتصابات دولت تدبیر که کارنامه آن برای مردم مشهود است شریعتی است.

فاطمه ترابی