احیای برجام نیازمند همگرایی غربی‌ها است

 مهرداد گودرزوندچگینی در رابطه با طرح پیشنهاد گفتگوهای برجامی از سوی ایالات متحده، گفت: کشورمان در برجام حضور یافت و قرارداد بین المللی با حضور چند کشور انعقاد شد اما کاخ سفید به صورت یکجانبه از این قرارداد خارج شد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون شک نشان دادن روی خوش به ایالات متحده در مواجهه با برجام به هیچ عنوان به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست زیرا دسیسه دیگری از سوی آنها اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مواضع کشورمان در خصوص برجام صرفا منوط به برچیده شدن تحریم ها است و مقامات کاخ سفید اگر در صدد بازگشت به توافقنامه هستند باید ابتدا این اقدام را انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه منافع برجامی کشورمان به دلیل بدعهدی غربی ها محقق نشد و این امر موجب بروز خسارات فراوانی شد لذا احیای برنامه جامع اقدام مشترک صرفا نیازمند همگرایی طرف های برجامی برای انجام تعهداتشان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورمان با صبر استراتژیک حسن نیت خودش را نشان داده و اکنون کشورهای غربی خصوصا آمریکایی ها باید تصمیم بگیرند که آیا توان پایبندی به تعهداتشان را دارند یا خیر.