تهران راه بازگشت واشنگتن به چارچوب برجام

 سیدعلی آقازاده دافساری در رابطه با طرح پیشنهاد گفتگوهای برجامی از سوی ایالات متحده، گفت: بیان پیش شرط هایی از سوی واشنگتن برای بازگشت به برجام همانند گفتگوی دیپلماتیک و پایبندی کامل ایران به تعهداتش فرار رو به جلو است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی به صورت کامل تعهداتش را اجرایی کرده است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کاخ سفید از پیمان چندجانبه برجام خارج شد و اروپایی ها نیز اقدام مناسبی برای تامین منافع کشورمان انجام ندادند لذا خسارات بزرگ به دستاوردهای هسته ای کشورمان وارد شد.

وی ادامه داد: امروزه کشورهای برجامی باید مطابق مفاد این قرارداد بین المللی به تعهداتشان عمل کنند، سپس خسارات وارده را جبران کنند و آن وقت به برجام بازگردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای منافع ملی قانون اقدام راهبردی برای خنثی سازی تحریم ها را تصویب کرد تا مقابل زیاده خواهی کشورهای غربی گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک هم اکنون نیاز به مذاکرات برجامی نیست و کشورهای غربی خصوصا آمریکایی ها باید منافع کشورمان را تامین کنند.