راز نگرانی دروغین انگلیس و رژیم صهیونیستی از برنامه هسته‌ای ایران

 بوریس جانسون ، نخست‌وزیر انگلیس این اظهارات مهم را که عقب‌نشینی آشکار لندن از تعهداتش جهت کاهش تسلیحات هسته‌ای محسوب می‌شود، در همان روزی بیان کرد که گفت نگران برنامه هسته‌ای "مسالمت‌آمیز" ایران است.!!!

 اظهارات جانسون درباره تقویت و توسعه زرادخانه هسته‌ای بریتانیا، بخشی از گزارش 100 صفحه‌ای است که به نمایندگان مجلس ارائه خواهد کرد. یکی از مسائل مطرح شده در این گزارش، افزایش سقف زرادخانه کلاهک هسته‌ای بریتانیا از 180 به 260 کلاهک است که بیانگر حدود 45 درصد افزایش بوده و به روند خلع سلاح تدریجی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از 30 سال پیش، خاتمه می‌دهد.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی به این سوال، که چرا لندن می‌خواهد به سه دهه خلع سلاح به صورت تدریجی پایان دهد، گفت: "زیرا در طول زمان همانطور که شرایط و تهدیدها تغییر می‌کند، ما باید حداقل سطح بازدارندگی را حفظ کنیم. چرا؟ چون واپسین تصمیم است و بیمه‌نامه نهایی در برابر بدترین تهدید از سوی کشورهای متخاصم."

انگلیس، که سلاح هسته‌ای را "بیمه‌نامه نهایی" عنوان می‌کند، ادعا می‌کند که "نگران" برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز ایران است. در حالی‌که ایران بارها و بارها اعلام کرده که به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و این نوع سلاح در تعارض با دین و ارزش‌های انسانی است و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای‌اش را داده و حتی داوطلبانه پروتکل الحاقی جهت بازرسی سرزده بازرسان بین‌المللی از تاسیسات هسته‌ای را نیز امضا کرده است. ایران همچنین در سال 2015 با گروه 5+1 توافق هسته‌ای را امضا کرد که به موجب آن، طرف ایران برنامه هسته‌ای خود را تا حد زیادی محدود کرده است؛ امری که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در 15 گزارش خود آن را مورد تایید قرار داده است.

این دورویی آشکار و وقیحانه انگلیس فقط با دورویی رژیم اسرائیل قابل قیاس است که اخیرا از تصمیمش برای توسعه تاسیسات هسته‌ای جهت انبار کردن مقادیر زیادی از بمب‌ها و موشک‌های هسته‌ای خبر داده است. در حالی‌که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کذاب و دوروی این رژیم بارها دروغ‌هایش را درباره ایران تکرار کرده و مدعی شده است که "ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است". سلاحی که نتانیاهو، جانسون و بایدن به خوبی می‌دانند که نه ساخته شده و نه ساخته خواهد شد. آنها این دروغ را می‌گویند تا مانع از نهضت علمی فراگیر ایران و الگو شدن این کشور برای جهان اسلام و دیگر ملت‌های آزادی‌خواه شوند.