اسرائیل برای مقابله با ایران درخواست کمک کرد

 «رووین ریولین» رئیس‌ رژیم صهیونیستی که به همراه «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم برای لابی علیه ایران سفر اروپایی برگزار کرده، در سفر به اتریش به‌ عنوان دومین مقصد خود از «الکساندر فان در بلن» رئیس‌جمهور اتریش برای مقابله با ایران درخواست کمک کرد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در این خصوص گزارش کرد که ریولین و کوخاوی در کاخ ریاست‌جمهوری اتریش با فان در بلن دیدار کردند و کوخاوی در این دیدار بر تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران تأکید کرد.

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای ایران به عنوان تهدیدی برای منطقه غرب آسیا یاد کرد و رئیس‌ رژیم صهیونیستی نیز با تکرار ادعاهای پیشین، تهران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

مقام‌های تل‌آویو که در ماه‌های اخیر تلاش‌های خود را به امید اعمال فشار به ایران تشدید کرده‌اند، در سفر به اتریش از کشورهای اروپایی و جامعه بین‌الملل خواستند به این رژیم در تقابل با تهدیدات ایران، کمک کنند.

ریولین در این باره مدعی شد: «این جایی است که ما نیاز به مداخله جامعه بین‌المللی داریم نه در زمینه حقوق بین‌المللی که به صورت بدبینانه از ابزار سیاسی برای تضعیف دولت اسرائیل بهره می‌گیرند».

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور اتریش نیز با تأکید بر حمایت قاطعانه وین از امنیت رژیم صهیونیستی، از عادی‌سازی روابط این رژیم با برخی کشورهای عربی حمایت کرد و آن را بعنوان یک «تحول مهم و مثبت» دانست.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین با «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش که اخیراً به فلسطین اشغالی سفر کرده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

ریولین در حالی ایران را به عنوان تهدیدی برای منطقه می‌داند که اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است که با حمایت کشورهای غربی از پیوستن به معاهده‌های بین‌المللی برای تحت نظر قرار گرفتن برنامه تسلیحات هسته‌ای این رژیم خودداری کرده است. 

کشورهای غربی به رهبری آمریکا در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.  علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

هیأت رژیم صهیونیستی در ادامه این دوره‌گردی خود به اروپا قصد دارند به فرانسه نیز سفر کرده و با مقام‌های این کشور علیه ایران گفت‌وگو کنند.