افزایش قیمت مرغ ناشی از انفعال دولت در کنترل بازار است

 علیرضا زندیان با اشاره به ضعف دولت در حوزه نظارت بر قیمت کالاهای اساسی گفت: با توجه به حجم بالای شکایات و اعتراضات مردمی نسبت به قیمت کالاهای اساسی، دولت در حوزه کنترل و نظارت بر قیمت‌ها بسیار ضعیف و ناکارآمد بوده است .

نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی افزود: نبود نظارت بر بازار موجب شده که در مناطق گوناگون شاهد قیمت های مختلفی از یک کالای واحد باشیم؛ بی تردید این موضوع ناشی از انفعال مسئولان اقتصادی دولت در حوزه نظارت بر قیمت‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت مرغ در ایام نوروز رشد قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم اینکه تولید مرغ قابل توجهی در کشور وجود دارد اما در برخی از مناطق به دلیل نبود نظارت کافی و موثر شاهد کمبود شدید آن بودیم.

زندیان افزود:متاسفانه واقعیت این است بسیاری از خانوارها از لحاظ معیشتی تحت فشار هستند بنابراین حداقل در این شرایط باید قیمت کالاهای اساسی مانند گوشت و مرغ پایین بیاید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، کمبود مرغ و افزایش قیمت آن را ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌های اجرایی دانست  و تاکید کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ و گوشت عملکرد ضعیف دستگاه‌های مربوطه در توزیع نهاده های دامی است که موجب شده قیمت مواد پروتئینی به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا کند از این رو کنترل قیمت مرغ نیازمند نظارت دقیق بر بازار بوده که باید دولت نسبت به آن اهتمام کافی داشته باشد.