به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه کیهان،شيرين عبادي در مصاحبه با روزنامه فرانكفورتر روند شاو و در پاسخ اين سوال كه آيا به نظر شما، كشورتان به دليل برنامه هسته اي يك تهديد براي جهان است گفت بله. او درباره چرايي اين ادعاي خود گفت به اين دليل كه تكثير اتمي در منطقه مي تواند بسيار خطرناك باشد.


خبرنگار آلمانی مجددا می گوید «فرانسه نیز بمب اتمی دارد. آیا از فرانسه نیز می ترسید؟». عبادی پاسخ می دهد «خیر. نمی ترسم، چون فرانسه یک کشور دموکراتیک است و این مردم هستند که دولت را کنترل می کنند.

بنابراین هیچ گاه خطری از سوی فرانسه ایجاد نخواهد شد. ولی کشورهایی مانند ایران و پاکستان دموکراسی نیستند. شما می ترسید زیرا پاکستان بمب اتمی دارد. و مردم نگران اند که ایران نیز به چنین تسلیحاتی دست یابد. آنچه برای آنها ایجاد ترس می کند، دولت های غیردموکراتیک اند، نه بمب اتمی.» خبرنگار مجددا می پرسد اگر دوباره رفراندوم و انتخابات شود و به جای اپوزیسیون سلطنت طلب یا لیبرال، حکومت اسلامی روی کار بیاید، می پذیرید؟ که عبادی جواب می دهد شرط دموکراسی این است که سکولار باشد.

عبادی همچنین در حالی که برای فرار از مجازات و حکم دادگاه از کشور گریخته، ادعا کرده که به فکر همکاران زندانی خود هست.


یادآور می شود عبادی در روزهای اوج انقلاب اسلامی، علنا از مردم انقلابی به عنوان اوباش یاد کرده و خواستار سرکوب آنان توسط رژیم سلطنت شده بود. بنابراین و ذاتا نقاب دموکراسی به سوابق فاشیستی وی نمی خورد. ثانیا او ارتباطات گسترده ای با گروهک تروریستی منافقین دارد و از سوی همین گروهک - کسانی چون لاهیجی - نامزد دریافت جایزه نوبل شد، بنابراین ادعای وی درباره طرفداری از مردم ایران نیز مسموع نیست.


ثالثا او تعمدا و به دلایل روشن، از ایران و پاکستان نام می برد اما نام رژیم نامشروع صهیونیستی را که هم دارای سلاح اتمی است و هم علت وجود و بقای آن به نسل کشی مرتبط است، درز می گیرد و متعرض تسلیحات اتمی این رژیم نمی شود.


نکته چهارم این است که اتفاقا یک رژیم بر حسب ظاهر دموکرات و سکولار(آمریکا) بمب اتمی را اولین بار تولید و برای اولین و آخرین بار در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن(۱۹۴۵ میلادی) منفجر کرد و ادعای خانم عبادی درباره نسبت دموکراسی سکولار و تهدید اتمی مطلقا مزخرف است. پنجم این که همین رژیم ظاهرا دموکرات به کشورهای افغانستان و عراق - به شکل کاملا یاغی گرانه و غیرقانونی - یورش برد و میلیونها شهروند غیرنظامی را به خاک و خون کشید و مطلقا هم مردم آمریکا نتوانستند این رژیم زنجیر پاره کرده را کنترل کنند. نیز همین رژیم از اورانیوم ضعیف شده در جنگ های یاد شده استفاده کرد.

و هم اکنون نیز از قتل عام مردم در بحرین جانبداری می کند. ششم این که اگر بمب اتمی خطرناک نیست چرا باید افکارعمومی را از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران که تحت نظارت آژانس قرار دارد، ترساند؟ آیا این نهایت وطن فروشی نیست که کسی علیه مردم خود جوسازی کند؟


و اگر اصل برنامه هسته اي مسئله است چرا اين خانم سرسپرده رژيم كودتايي و سلطنتي پهلوي آن زمان ساكت بود؟ گفتني است اين چندمين بار است كه عبادي به خاطر توجيه مواضع آمريكا و رژيم صهيونيستي دست به رفتارهاي انتحاري مي زند.