واکنش نماینده ایرلندی پارلمان اروپا به حادثه نطنز

 میک والاس، نماینده ایرلندی پارلمان اروپا با اشاره به حادثه در شبکه توزیع برق مرکز هسته‌ای نطنز که در روز یکشنبه ۲۲ فروردین رخ داد، اظهار کرد: این اقدام خرابکارانه رژیم صهیونیستی در تاسیسات نطنز در ایران ، صرفا نقض قوانین بین‌المللی و اقدام عامدانه در منحرف‌کردن گفتگوهای برجامی که در وین در حال برگزاری است محسوب نمی‌شود.

وی تاکید کرد: این اقدام اسرائیل در حقیقت یک اقدام تروریستی آن هم بصورت کاملا واضح و آشکار است.

میک والاس ادامه داد: با توجه به این موضوع اتحادیه اروپا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه باید این امر را بشدت محکوم کنند.

پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا نیز در این راستا اظهار کرده است که، این نهاد هرگونه تلاش برای ضربه به مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران را رد می‌کند.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی در روز یک‌شنبه با ادعای استناد به منابع اطلاعاتی غرب مدعی دست داشتن موساد (سازمان اطلاعات و جاسوسی صهیونیست‌ها) در حادثه تاسیسات نطنز شد.

این رسانه تاکید کرد: موساد حمله‌ای به تاسیسات نطنز انجام داده که خسارات بسیاری به همراه داشته است. این یعنی یک آسیب جدی به قلب غنی‌سازی اورانیوم در ایران غنی‌سازی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

حادثه رخ داده در سایت نطنز واکنش‌های بسیاری را در پی داشت.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، این حادثه را مظهر تروریسم هسته‌ای دانست.

از سوی دیگر فردریک دال، سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرد: در پی وقوع حادثه اخیر در تاسیسات هسته‌ای نطنز، آژانس بین المللی انرژی اتمی تماس‌های خود را با دولت ایران حفظ می‌کند.