بازدید نمایندگان از تاسیسات آسیب دیده نطنز

  سارا فلاحی رئیس کارگروه هسته‌ای مجلس شورای اسلامی  در تشریح بازدید برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از تاسیسات هسته‌ای نطنز ، اظهار داشت:به دنبال اختلال در سیستم برق رسانی سایت هسته‌ای نطنز چند تن از اعضای کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متشکل از ابراهیم عزیزی، وحید جلال‌زاده ، جواد کریمی قدوسی و بنده از این سایت بازدید کردیم.

وی در همین راستا، افزود:اختلال بامداد 22 فروردین توقفی جدی در برنامه هسته ای ایران ایجاد نکرده است و بخش اعظم سانتریفیوژهای (IR1) در حال فعالیت هستند. اختلال مذکور خسارتی سطحی به بخشی از واحدهای نیرورسانی و سانتریفیوژها وارد نموده است که به سرعت در حال بازسازی هستند.

رئیس کارگروه هسته‌ای مجلس، ادامه داد: نکته قابل توجه این است که برخی از ماشین های آسیب دیده به واسطه این که عمر مفیدشان در حال اتمام بود در نوبت خارج شدن از چرخه غنی سازی و جایگزینی با ماشین های پیشرفته بودند که این مهم به سرعت در حال انجام است.

فلاحی با تاکید بر اینکه شیطنت رسانه‌ای صهیونیست‌ها و ادعای حجم بالای خسارت در نطنز، ناشی از شکست آن‌ها در رسیدن به اهداف تروریسم هسته‌ای‌شان است، گفت:دانشمندان و متخصصان ایرانی در نطنز با صلابت و امیدواری بیشتری در حال ارتقای توانمندی هسته‌ای جمهوری اسلامی هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس بیان کرد:اعلام خرابی‌ها و خسارت‌های فراوان در نطنز توسط برخی نمایندگان نیز ناشی از گمانه‌زنی و احتمالات بوده و این اظهارنظرها مبتنی بر بازدیدهای میدانی و کارشناسی نبوده است.