اولویت نخست اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ آیت‌الله رئیسی است

  شهاب‌الدین صدر رئیس خانه احزاب ایران و فعال سیاسی اصول‌گرا   درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: اصلاح طلبان و اصولگرایان هر کدام در تلاش هستند تا به یک نامزد واحد که توانایی جذب آرای عمومی را دارد برسند.

او ادامه داد: حدود ۸ ماه است که جامعه روحانیت مبارز یک طیف گسترده‌ای را دعوت و شورای وحدت را ایجاد کرده که هم نیرو‌های مومن انقلابی هستند و هم نیرو‌های معتدل؛ اقداماتی که در این دوره انجام شده این است که احزاب قانونی را دعوت کرده اند و شورای تصمیم‌گیری را تشکیل داده اند که با سازوکار خوبی احزاب را در تصمیمات، موثرتر از گذشته کرده اند.

صدر افزود: در کنار این هم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که در انتخابات مجلس گذشته فعال بود، در حال ادامه دادن کار خود است و در حال برنامه ریزی هستند که به یک نامزد واحد رسیده  و پیروز انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باشند.

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: امروز اسامی مختلفی نظیر آیت‌الله رئیسی، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، سعید جلیلی ، عزت‌الله ضرغامی، علی نیکراد ، رستم قاسمی و سعید محمد مطرح هستند و تا الان ده نفر دعوت شده اند که در جلسات شورای وحدت شرکت کنند.

او گفت: اولویت نخست اصولگرایان برای ریاست جمهوری آقای رئیسی است و شورای ائتلاف هم از او حمایت خواهد کرد و وحدت خوبی در بین نیرو‌های انقلابی بوجود خواهد آمد، اما او هنوز به طور رسمی اعلام نکرده که وارد انتخابات خواهد شد.