سخنان رهبری در بزنگاه ها راهگشای کشور است/همه مسوولان باید به جای شعار ، عمل‌کنند

سید البرز حسینی ، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در صدا و سیما به اهمیت ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: رهبر انقلاب با اشرافیتی که به ساختار و سیستم نظام جمهوری اسلامی ایران دارند همواره صحبتهای راهگشایی در مورد موضوعات مختلف دارند و همواره سر بزنگاه های مهم با رهنمودهای ایشان نقشه راه کشور را مشخص میکند با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم ایشان در مورد این ایام و لیالی قدر صحبت کردند.

وی افزود: ایشان ایام لیالی قدر را قله ماه رمضان توصیف کردند و تاکید کردند: از فرصتی که در این روزها ایجاد می شود نهایت استفاده را ببریم ایشان به شخصیت حضرت امیر اشاره کردند از دو بعد مبنای امامت و خصوصیت دنیای ایشان صحبت کردند که مسائل مربوط به شخصیت امامت امیرالمومنین قاعدتاً از فهم ما خارج است.

حسینی ادامه داد که اما شخصیت ایشان از حیث دنیوی نکات ویژه ای را به ما آموزش میدهد حتی کسانی که در این مسلک و دین نیستند همگی راجع به عدالت محور بودن شخصیت حضرت علی اجماع نظر دارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: رهبر انقلاب نیز از این خصوصیت بارز امیرالمومنین تصریح کردند که ما نیز باید بتوانیم در امر حکومت داری از شخصیت های شان استفاده کنیم و این توصیه به کلیه دولتمردان بود.

او گفت: در شرایط فعلی نیاز است که کلیه مسئولان در مسیر حل مشکلات قدم بردارند و به جای شعار دادن عمل کنند و از قسمتهای حضرت امیر که بی اعتنایی به دنیا عدم ملاحظه افرادی که توجه به قانون نداشتند بهره گیرند.

حسینی ابراز داشت: ایشان همچنین روز معلم و مناسبت شهادت شهید مطهری را تبریک گفتند و تاکید کردند که در روزهای کرونایی حوزه تعلیم و تربیت برای تربیت فرزندان این کشور زحمت کشیدند لذا لازم است که متولیان امر توجه بیشتری به معلمان و اقشار زحمتکش داشته باشند

وی افزود: نکاتی که در صحبت‌های رهبر انقلاب بارز و مشهود بود تاکید ویژه به حمایت از اقشار موثر از جمله معلمان کارگران و مبارزان خط مقدم کرونا یعنی کادر درمان بود. بنابراین تفکر شهید مطهری از حیث سخت‌افزاری و جهاد نرم‌افزاری باید مورد توجه قرار گیرد. 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس درانتها خاطرنشان کرد: بحث دیگر ایشان به مناسبت روز کارگر در مورد این قشر زحمتکش بود مشکلات تمام اقتصادهای دنیا بر دوش کارگران است و این را همگان می دانند لذا اهمیت به کارگران زحمتکشان و بازنشستگان این حوزه باعث افزایش امید و رفاه بیشتر آنان می‌شود و این شعار نیست است بلکه در واقعیت باید به آن عمل کرد.