اقتصاد ضعیف دولت معیشت مردم را دچار بحران کرد

جواد کریمی قدوسی  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه علت عدم تحقق سیاست‌های کلی نظام در دولت حرکت اشتباه و ناکارآمدی افراد منتخب بود، گفت: وضعیت کنونی کشور به خصوص در حوزه اقتصاد و معیشت مردم ناشی از سیاست اشتباهی بود که دولت به کار گرفت. در واقع این دولت نتوانست آن سیاست کلی نظام را که توسط رهبری با یک نگاه اسلامی و قرآنی تأکید داشتند را عملی کند. 

وی افزود: مقام معظم رهبری در توانمندسازی ایران سیاست‌های کلی را عنوان کرده‌اند و به لحاظ فرهنگی ما دارای وضعیت مطلوبی هستیم، همچنین از لحاظ ثروت مادی هم جزو کشورهای بزرگ محسوب می‌شویم که در این رابطه اگر دولت به داشته‌های داخلی اعتماد می‌کرد، بدون شک در تولید ناخالص ملی به خودکفایی رسیده و به عنوان یکی از صادرکنندگان برجسته در دنیا قرار داشتیم. 

وی درباره صحبت‌های اخیر اسحاق جهانگیری اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت آقای جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور وارد عرصه شد اما نتوانست آنگونه که باید کشور را به خصوص در حوزه اقتصادی فعال و پویا نگه دارد. از طرفی باید بگویم جهانگیری در دولت سازندگی نیز به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت فعالیت داشت که عدم پاسخگوی ایشان و عملکرد ضعیف و مخرب اقتصادی او به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست چرا که او دارای تجربه کافی برای فعالیت اقتصادی بود. 

وی ادامه داد: عملکرد ضعیف و مخرب اقتصادی دولت معیشت مردم را نشانه گرفت و همه ملت را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرد. این در حالی است که قانون اساسی به رئیس‌جمهور قدرت و توانمندی داده و اختیارات و توانایی‌هایش استفاده کند اما رئیس‌جمهور و تیم دولت نتوانستند آنگونه که باید کشور را اداره کنند زیرا اگر آقای جهانگیری نمی‌توانست فعالیت کند رئیس‌جمهور می‌توانست با یک ابلاغ خیلی ساده او را از سمتی که داشت برداشته و شخص دیگری را جایگزین کند. اکنون باید رئیس‌جمهور و آقای جهانگیری و دیگر وزرا جوابگوی مردم و ملت باشند.