آیت‌الله رئیسی؛ اولویت شورای وحدت برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰

نیره قوی جانشین سخنگوى شوراى وحدت اصولگرایان در رابطه با گفتمان اصلی شورای وحدت اظهار کرد: بعد از پیروزى انقلاب اسلامى، مهم ترین گفتمانى که توانست شکل بگیرد مبتنى بر اسلام و همچین قانون‌گرایی و ولایت فقیه بود. با توجه به شرایطى در کشور پیش رو داریم، شوراى وحدت تلاش کرده است گفتمان مورد نظر خودش را بر اساس نیاز و شرایط کشور تدوین کند.

‎وی گفت: شوراى وحدت براى اهداف خود برنامه‌ریزى‌هاى بلند مدتی دارد، اما به صورت مقطعى هم اهدافى را مد نظر خود قرار داده است. این شورا براى حضور حداکثرى مردم در انتخابات در حال تلاش است و با دعوت از مردم و جریان هاى مختلف اقشار و احزاب و منسجم کردن آن ها در یک فرآیند منطقى، سعى بر حضور حداکثرى دارد.

‎وی افزود: با توجه به نامه‌اى که به تعدادى از کاندیداها از سوی شورای وحدت نوشته شد، آن‌ها برنامه هایی از قبیل سیاسى، فرهنگى ، اجتماعى و اقتصادى را مد نظر دارند. توقع مردم از کاندیداها این است که برنامه‌اى کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در زمینه اقتصاد داشته باشند. مردم و مسئولین باید هوشیار باشند و عملکرد سنجیده‌ای برای حل بحران‌های کشور داشته باشند. همچنین نباید هم‌ساز با دشمنان حرکت کنند. ضمن اینکه مطالبى که کاندید‌اها بیان کردند به صورت منسجم‌تر در آینده بیان خواهد شد.

‎نیره قوى در باره حضور آیت الله رئیسى تصریح کرد: احتمال آمدن وی بر اساس شواهد و درخواست‌هایی که از وی صورت گرفته، در طیف‌ها و گروه‌هاى مختلف روز به روز در حال افزایش است. شوراى وحدت هم قبلا اعلام کرده است که آیت‌الله رئیسی اولویت این شوراست  و هرچه زمان می‌گذرد حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات به قطعیت نزدیک می‌شود.

‎وی اظهار کرد: شوراى وحدت در طیف ارزشى و انقلابى، تلاش براى وحدت و همگرایی را مد نظر خود قرار داده است. من امیدوار هستم که براى کاندیداها «وحدت» رقم بخورد و همچنین شوراى وحدت همواره در تلاش است که این همگرایی ایجاد شود.

‎سخنگوی شورای وحدت در پایان گفت: عالى‌ترین مقام بعد از رهبرى، ریاست جمهورى است. ریاست جمهورى یک امانت است و مسئولیت بسیار بزرگى را به دوش دارد. منصب رئیس جمهوری اختیارات زیادى را شامل می‌شود. رئیس‌جمهور تمام شاکله نظام در بحث اجرایی را در اختیار دارد و این بی انصافى و بی اطلاعى است که یک عده مى‌گویند که روسای جمهور مسئولیتش سنگین دارند اما اختیارات کمی شامل آنها می‌شود. درواقع اگر با نگاه منصفانه و عالمانه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که اختیارات کاملا متناسب با این منصب است.