حسینی: به افرادی رای دهیم که شایستگی، توانایی و کفایت لازم را داشته باشند

  سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر پیشین ارشاد در گفت وگوی زنده تلویزونی شبکه قرآن که پیرامون انتخابات ریاست جمهوری پخش شد، گفت: در راس نظام اسلامی و سطوح مختلف باید افرادی روی کار بیایند که شایستگی و کفایت لازم را داشته باشند و اگر افرادی روی کار بیایند که اهلیت، کارآمدی، توانایی و شایستگی لازم را نداشته باشند به جای اینکه  به مردم خدمت کنند و فکر مردم باشند به فکر منافع خودشان هستند. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما حق داریم که رای دهیم ولی باید در انتخاب افراد هم دقت کنیم زیرا در روز قیامت باید جوابگو باشیم. ما یک نظام مردمسالار هستیم و حضور مردم موجب پیروزی انقلاب شده و تداوم این انقلاب هم برعهده مردم است.

وزیر پیشین ارشاد یادآور شد: مردم حضور در انتخابات را یک وظیفه دینی می دانند، ما دشمنان بسیاری داریم و همین که احساس کنند ما انسجام و همبستگی لازم را نداریم از این فرصت برای فشار بیشتر به مردم استفاده خواهند کرد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی می گویند شورای نگهبان نمی گذارد همه جریان ها در انتخابات شرکت کنند و این در حالی است که می بینیم در دوره های مختلف گفتمان ها و جریانات اصلی کشور در انتخابات کاندیدا داشتند در این دوره هم افراد متعددی از جریانات مختلف سیاسی ثبت نام کرده اند.

وی گفت: خوشبختانه شورای نگهبان تعریف خودش را از معیارهای رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر شفاف کرد، البته وزارت کشور تمیکن نکرد و باز دیدیم برخی از کسانی که معیارهای لازم برای حضور در انتخابات را نداشتند ثبت نام کردند. 

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: ما بلافاصله بعد از انقلاب انتخابات داشتیم، با این حال سران برخی کشورها نظام ما را زیر سوال می برند! در حالی که در کشورهای خودشان اصلا انتخاباتی برگزار نمی شود.

وی گفت: مردم باید نسبت به انتخابات احساس مسئولیت جدی داشته باشند، مسلما نوع انتخاب مردم بر سرنوشت کشور و مردم تاثیر زیادی دارد. معیارهای فراوانی در اسلام داریم که فردی که شایسته تر است باید انتخاب شود. البته افرادی هم که کاندیدا می شوند وظیفه سنگینی دارند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مردم باید برنامه و سوابق کاندیداها را بررسی کنند و ببینند این افراد چه عملکردی در دوران مسئولیت خود در گذشته داشته اند. برای نمونه برخی جریانات سال ها مدیریت اجرایی کشور را برعهده داشته اند، در هشت سال گذشته هم عملکردشان کاملا مشخص است، مردم اگر به چنین جریانی رای دهند هیچ تغییری رخ نخواهد داد.

حسینی تصریح کرد: برخی افراد هستند که قانون اساسی و نظام را زیر سوال می برند بعد در انتخابات هم ثبت نام می کنند و هرچه دلشان هم می خواهد علیه نظام می گویند آن وقت می گویند آزادی نیست! که این خیلی عجیب است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: برخی می خواهند بگویند رئیس جمهور کاره ای نیست در حالیکه در قانون اساسی به صورت مفصل درباره اختیارات ریاست جمهوری بحث شده است. از طرفی انتخاب رئیس جمهور برابر با انتخاب هزاران مدیر در دولت است. قوه مجریه مهمترین قوه کشور است و اگر در قوه مجریه افراد شایسته، کارآمد، متدین و انقلابی روی کار بیایند در قوه قضائیه هم شاهد کاهش پرونده های فساد و اختلاس و ... خواهیم بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مردم ما امروز به دلیل عملکرد نامناسب مسئولان دولتی مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوانی دارند و راه حل این مشکلات این است که فردی که شایستگی های لازم را دارد انتخاب شود. اگر این اتفاق رخ دهد مردم به تدریج شاهد کاهش مشکلات خواهند بود.