شرکت در انتخابات، مصداق بارز وحدت ملی/ مصادیق انتخاب رییس جمهور آینده

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: انتخابات باعث می شود بتوانیم درباره آینده خود تصمیم بگیریم در قرآن و آموزه‌های دینی ما نیز به این مساله تاکید شده است به طوری که در قرآن آورده شده که انسان‌ها هستند که سرنوشت خودشان را خود رقم می زنند. 

محمدرضا احمدی سنگری در گفت و گو با افکارنیوز افزود: اگر انتخاب خوبی داشته باشیم حتما منافع این انتخاب به ما بازمی گردد اما اگر انتخاب درستی نداشته باشیم ، ضرر و زیان آن هم به ما می رسد. 

وی بیان کرد: بنابراین هر عقل سلیم و هر انسان وارسته ای می داند باید در هر انتخاباتی مشارکت است و این مساله باعث ظهور و بروز دموکراسی واقعی در جامعه می شود. 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس توضیح داد: اگر قرار باشد انتخاباتی برگزار شود و در انتخابات شرکت نکرده اما در صورت بروز مشکلات اعتراض کنیم، اصلا صحیح نبوده و چنین حقی نداریم چرا که در انتخاب مسئولان مشارکت نداشته ایم. 

لزوم تشویق دیگران به شرکت در انتخابات 

وی ادامه داد: در روزهای آتی شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم بنابراین نه تنها حضور افراد الزامی است بلکه دیگران را نیز باید برای شرکت در انتخابات تشویق کنیم. 

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم تاکید کرد: شرکت در انتخابات بنا بر چند دلیل بسیار مهم است زیرا موجب انسجام و وحدت جامعه را به سایر کشورها نشان می دهیم هرچند در کشور با مشکلات و ضعف  هایی نیز مواجه هستیم اما در انتخاب و وحدت در کنار یکدیگر هستیم.

در مواقع ضروری و در صورت لزوم برای نشان دادن وحدت همه باید در کنار هم باشیم بنابراین اکنون مشارکت در انتخابات مصداق این مساله است و برای نمایش قدرت ملی باید درپای صندوق‌های رأی حاضر شویم تا دشمنان به فکر طمع و جسارت تجاوز به خاک ما را در سر نپرورانند. 

وی گفت: حضور در انتخابات همچنین سبب می شود تا در داخل و با وحدت همگانی، کسی را که اصلح بوده و می تواند منافع ملی و کشور را در نظر بگیرد و چشم به آمریکا، کشورهای غربی و ... ندوخته است، به مردم، اصول و اعتقادات نظام ، قانون اساسی ، ولایت فقیه ، راه شهدا و انقلاب معتقد و پایبند است، انتخاب کرده و به او رأی خواهیم داد. 

شرکت کردن در انتخابات نشان‌دهنده پایبندی به کشور و انقلاب

احمدی سنگری تصریح کرد: امسال باید هم خود در انتخابات شرکت کنیم و هم دیگران را تشویق کنیم تا بتوانیم کشوری قوی داشته باشیم زیرا هیچ کشوری توسعه نخواهد یافت مگر اینکه بتواند مردم آن کشور در کنار هم باشند. برای نمونه ما در طول 8 سال دفاع مقدس با وحدت نتوانستیم جلوی دشمن بیایستم و اگر در کنار هم نبودیم اکنون شرایطی مانند کشورهایی مانند عراق، افغانستان، سوریه و ... داشتیم. مردم ایران به صورت خودجوش از کشور دفاع کردند و این‌گونه اکنون ایران دارای استقلال است. 

وی افزود: شرکت کردن ما در انتخابات این‌گونه نیست که گفته شود در کشور هیچ مشکلی نداریم و از مسئولان کشور به صورت 100درصد رضایت داریم زیرا شرکت کردن ما در انتخابات نشان‌دهنده پایبندی، عشق و علاقه ما به کشور، وفادارای به شهدا که جان خود را در راه این کشور از دست دادند. 

وعده نامزدهای انتخابات قابلیت اجرایی شدن داشته باشد 

این نماینده مجلس درباره برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تقاضا می کنم ؛ نخست اینکه نزد خود مشخص کنند آیا برای منافع مردم عزیز و فداکار، برای خاک کشور و پاسداشت شهدا و ... می آیند یا منافع خود و اطرافیان در این راه گام برداشته اند؟ همچنین این دوستان شعارهایی که قابلیت عملی شدن ندارند، ندهند. نامزدهای انتخاباتی، قول و وعده و وعیدی دهنده که بتوانند به آن عمل کنند. 

بنابراین نامزدهای انتخاباتی شعارهایی و وعده هایی دهند که حداقل 70 – 80 درصد قابلیت اجرایی شدن داشته باشند. 

وی خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: از هزینه‌های کلان و گزاف برای امور تبلیغات پرهیز کنید زیرا مردم قضاوت می کنند و آنها خواستار صداقت، وفاداری، توانمندی و مسئول دلسوز و پاکدست می خواهند. مردم قضاوت و بررسی می کنند که آیا نامزدهای انتخاباتی در پست‌های مسئولیت قبلی خود صداقت داشته یا خیر، در این راه به مردم خدمت کرده یا خیر. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کسی که در مسئولیت‌های قبلی نتوانسته به مردم خدمت کند، قطعا هم پس از این نیز نمی تواند خدمتی انجام دهد و کمکی کند . 

این کشور متعلق به شهدا بوده و ولایتمدار است و دارای مردم بسیار عزیز و دوست داشتنی است بنابراین اگر قادر به برطرف کردن مشکلات مهم کشور هستید به این عرصه وارد شوید. 

خودتحریمی، مشکل اصلی کشور 

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس درباره نقش تحریم ها در بروز مشکلات کشور بیان کرد: به اعتقاد بنده در این سال‌ها بیشتر دچار خودتحریمی داخلی بودیم تا تحریم از سوی دشمنان؛ اگر همه با دلسوزی خدمت کرده و پایبند ارزش ها و آرمان‌های کشور باشیم می توانیم تحریم ها را دور زده و خنثی کنیم. 

در کشور دارای همه امکانات هستیم اما نگاه کلی باید به جوانان و داخل کشور باشد و نباید به کمک و مساعدت دشمنان به دنبال نیستی ما هستند، دل ببندیم. 

اولویت های اصلی دولت سیزدهم 

وی درباره مهمترین اولویت کاری دولت سیزدهم توضیح داد: نخست اینکه معیشت مردم ، اقتصاد کشور و اشتغال جوانان را باید در اولویت قرار دهد.  دولت سیزدهم باید نگاه به ظرفیت و توان داخلی داشته باشد و به این مساله معتقد باشد که دشمنان ما هرگز برای ما دلسوزی نمی کنند برای نمونه در توافق برجام سال‌ها کشور را به امید اینکه آمریکا و کشورهای غربی به ما کمک کنند ، کشور را معطل کرده ایم در حالی جز ضرر رساندن هیچ کمکی به ما نکرده اند.