روسیاهی به چهره تخریب کنندگان علیه قالیباف ماند/سفرهای استانی رییس مجلس برای حل مشکلات مردم است

محمد خدابخشی در گفت و گو با افکارنیوز اظهار کرد: با توجه به تحریم‌هایی که علیه ما اعمال شده ، مشارکت بالا در انتخابات در سطح بین‌المللی بسیار با اهمیت است. هرچه مشارکت بالاتر باشد، امکان چانه‌زنی برای دفاع از حق و حقوق ملت ایران در این عرصه فراهم‌تر می شود. 

وی تصریح کرد: امیدوارم این مساله اتفاق بیافتد و بر اساس پیش‌بینی‌ها نیز مشارکت بالایی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهیم داشت. 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس افزود: اکنون در مقطعی قرار داریم تا مردم درباره چگونگی اداره قوه مجریه کشور نظر خود را بدهند در طول این 8 سال اگر انتقاداتی از نحوه اداره کشور وجود دارد و اگر شاهد ناکارآمدی‌هایی زمان تجدید نظر در نحوه مدیریت کشور در اداره هستیم ، اکنون است و مردم می توانند نظر خود را اعمال کنند. 

خدابخشی بیان کرد: اگر مردم می خواهند از ظرفیت های داخل کشور استفاده شود و به دنبال به نگاه عزتمندانه به ایران از سوی سایر کشورها هستند و ملت روی پای خود بیاستد، انتخابات بهترین زمان برای اعمال نظر ملت است. الان زمان مناسب تجدید نظر در مدیریت کشور است و اگر از گرانی‌ها و تورم بالای کشور گلایه‌مند هستند؛ اگر نسبت به چگونگی کنترل و مدیریت نقدینگی که رشد فزاینده ای داشته، انتقاد دارند، اگر درباره چگونگی هزینه کرد ارز 4200 تومانی که منابع فراوانی از بودجه عمومی کشور صرف این ارز شد، اعتراض و انتقاد دارند با مشارکت در انتخابات می توانند نظرات خود را اعمال کنند. 

 وی گفت: امیدوارم در انتخابات پیش رو شاهد مشارکت بالایی باشیم و با این مساله کشور برای 4 سال آینده در برابر مشکلات بیمه شود. 

لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی 

این نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: نادیده گرفتن ظرفیت های داخلی کشور و چشم دوختن به مساعدت ‌های بین‌المللی نتیجه ای جز نارضایتی مردم کشور نداشته است. اگر بخواهیم هم از منافع ملی کشور به خوبی صیانت کنیم و هم عزتمندانه مذاکرات را ادامه دهیم باید حتما بر ظرفیت‌های و پتانسیل های داخلی اتکا کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: نوع و نگاه سیاسی فعلی را باید تغییر دهیم زیرا هم دارای ظرفیت های داخلی بسیار مناسبی هستیم و هم همسایگان خوبی داریم که می توانیم با آنها روابط سیاسی و تجاری خود را بهبود ببخشیم. 

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اینکه تمام تخم مرغ‌ها را در سبد غرب بگذاریم و همه چیز را به مذاکرات گره بزنیم، اصلا درست نیست و نگاه سیاسی غلطی است که باید اصلاح شود و اکنون زمان این تغییر و اصلاح فرارسیده است. 

میزان تاثیر تحریم ها در بروز مشکلات  

خدابخشی درباره میزان تاثیر تحریم ها در بروز مشکلات داخلی کشور گفت: تحریم ها در بروز مشکلات تاثیر داشته اما این مساله زیاد نبوده بلکه ناکارآمدی، نبود مدیریت مناسب ، بی توجهی و استفاده نکردن از ظرفیت های داخلی سبب شده تا نتوانیم مشکلات داخلی کشور را حل کنیم. 

مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم 

وی درباره مهمترین اولویت دولت سیزدهم برای اداره کشور بیان کرد: ما باید بر توان و ظرفیت خود متکی باشیم و همچنین درصدد بستن درهای کشور بر روی دنیا نیستم بلکه در کنار توجه به پتانسیل‌های داخلی باید بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت با کشورهای همسایه و دنیا ارتباط برقرارخواهیم کرد. هر کشوری در دنیا به دنبال منافع خود است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم اما باید منافع خود را دنبال کنیم. 

وی ادامه داد: دولت سیزدهم باید برای مهار تورم، ایجاد اشتغال ، برگرداندن ثبات به اقتصاد کلان، مهار قیمت‌ها، مدیریت و استفاده درست از منابع کشور، حمایت از واحدهای تولیدی و ... تلاش کند. 

وی بیان کرد: بنده و همکارانم به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم کسی که قرار است در رأس قوه مجریه قرار گیرد ، نگاهش به توسعه کشور ، متوازن و منصفانه باشد. خوشحالیم که در بسیاری از مناطق شاهد توسعه هستیم و اکنون زمینه ‌های رشد و شکوفایی این مناطق فراهم شده اما در مناطق کمتر توسعه یافته و در حوزه‌های مختلف دارای شاخص‌های پایین تر از میانگین کشوری هستند، انتظار داریم دولت سیزدهم به آنها توجه بیشتری کند. 

وی تاکید کرد: این مساله هم عادلانه است و باعث افزایش میزان رضایتمندی مردم می شود و در کنار آن از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می کند. دولت آینده باید اهتمام جدی نسبت به توسعه متوازن در تمام مناطق کشور داشته باشد . 

وی توضیح داد: در یک مقطع زمانی در استان‌ها سرمایه گذاری انجام شد به طوری که برخی استان‌ها یا به دلیل در دیدرس دشمن بودند و یا به دلیل شرایط جنگی امکان سرمایه‌گذاری در آنها وجود نداشت که می توان به استان لرستان اشاره کرد به طوری که اکنون در زمینه زیرساخت‌ها با مشکلاتی مواجه هستند و از دولت سیزدهم انتظار داریم تا نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها اهتمام ویژه داشته باشد. 

بنابراین انتظار است مناطق کمتر توسعه یافته ، مورد توجه قرار گیرد که عین عدالت است. 

تشکر از سفرهای استانی رییس مجلس برای پیگیری مشکلات 

خدابخشی درباره انتقاداتی فراوانی که از سوی دولتمردان و مسئولان از عملکرد مجلس و همچنین سفرهای استانی رییس مجلس با شائبه استفاده برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ، مطرح می شد، گفت: رییس مجلس شورای اسلامی از زمانی که وارد خانه ملت شد، بسیار پرکار بوده و بنده اطلاع دارم وی ساعات زیادی از شبانه روز را برای پیگیری مشکلات مردم وقت صرف می کنند. سفرهای استانی رییس مجلس نیز در همین راستا بوده و به حتم در ماه‌های آینده نیز این سفرها با هدف پیگیری مشکلات مردم ادامه خواهد یافت. 

وی اظهار کرد: البته اکنون مشخص شده که تخریب‌هایی که انجام می شده از روی حب و بغض بوده و برای همه ثابت شده که سفرها با هدف شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نبوده و نظارت های میدانی فقط با هدف پیگیری مشکلات و مسائل مردم بوده است و حتما ادامه‌دار خواهد بود. 

خدابخشی تاکید کرد: از تلاش دکتر قالیباف برای بررسی‌ و پیگیری های میدانی مشکلات مردم سراسر کشور تشکر و حمایت می کنیم.