بلینکن: ایران به تعهداتش بازگردد، ما نیز بازمی گردیم

 آنتونی بلینکن ، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی ، از برداشتن گام متقابل در صورت بازگشت ایران به توافق هسته ای خبر داد.

آنتونی بلینکن در مصاحبه با کانال 12 رژیم صهیونیستی گفت: در صورتی که ایران به اجرای توافق 2015 بازگردد، ما نیز چنین خواهیم کرد.

او همچنین درپاسخ به اظهارات پنج شنبه هفته گذشته روحانی، رئیس جمهور کشورمان که گفته بود ایران به دستیابی به یک توافق در خصوص برجام نزدیک شده است نیز گفت: ما گامی بزرگ را برداشتیم و توافقی اولیه حاصل شده است.

او در ادامه اظهارات خود در این مصاحبه تصریح کرد: ما مشخص کرده ایم هر طرف باید برای بازگشت به اجرای برجام چه کاری انجام دهد؛ اما این یک پرسش پاسخ داده نشده باقی مانده که آیا ایران آماده است تا کارهای لازم را برای بازگشت به اجرای برجام انجام دهد؟

اظهارات آنتونی بلینکن در مصاحبه با کانال 12 رژیم صهیونیستی در حالی بیان می شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با وزیر خارجه آمریکا گفته بود امیدوار است آمریکا به برجام باز نگردد.

همچنین امروز نیز آنتونی بلینکن در سفر دوره ای خود به منطقه به اردن وارد شد. او در دیداربا پادشاه اردن در سخنانی گفته بود: بازگشایی کنسولگری ما در شهر قدس، نیازمند زمان است. ما با هم پیمانان مان در خلیج (فارس) در خصوص تثبیت ثبات و امنیت و کاهش تنش به گفت و گو خواهیم پرداخت.

بلینکن در خصوص غزه نیست تصریح کرده بود: آنچه ما به دنبال ان هستیم، کاهش تنش و بازگرداندن اطمینان هاست. بعدا ما بر روی فرصت ها پیرامون بررسی راه حل ایجاد دو دولت کار خواهیم کرد.