اعترافات مهم وزیر خارجه آمریکا درباره برجام

محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: وزیر خارجه آمریکا دیروز اعترافات مهمی کرد که کمتر دیده شد. بلینکن گفت "برجام، به شکل کنونی قابل بازگشت نیست. توافق پیشین (!!) با ایران، شامل مواردی بود که این کشور را بیش از پیش به قدرت هسته‌ای نزدیک کرد؛ از این رو باید تلاش کنیم برخی مفاد این توافق را تغییر دهیم".

او می افزاید: " دولت بایدن به دنبال یک توافق مستحکم و بلندمدت با ایران است. این توافق باید شامل بندهایی باشد که برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران تا سال ۲۰۲۵ متوقف شود".

این اظهارات نشان می دهد که دولت بایدن، برجام را مُلغی می داند و پیمان شکنی آمریکا، منحصر به دولت ترامپ نیست.

با این وصف، ادعای آقای روحانی و برخی مدیران دولتی، مبنی بر این که طرفین، نزدیک توافق برای بازگشت دوباره به برجام هستند، واقعیت ندارد و باید بررسی کرد چرا این دروغ بزرگ، تحویل مردم داده می شود؟!  چرا حتی در این باره نیز اطلاعات گمراه کننده به مردم و دستگاه های ذی ربط داده می شود؟

ضرورت دارد شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی، بدون فوت وقت، خاستگاه این روند (انتشار اطلاعات گمراه کننده) را به طور جدی مورد تعقیب کنند و راه خسارت های مضاعف را ببندند.

توافق به هر قیمت بدون رعایت خطوط قرمز کشور، فقط راه بازگشت بی هزینه آمریکا و تشدید فشارها از طریق شورای امنیت را (آن هم بعد از تحمل همه خسارت های برجام) هموار می کند.

 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.