گزارش توئیتری ظریف از سفرش به آنتالیا

 محمدجواد ظریف   وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه به دعوت مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا وارد این شهر شد، در حاشیه این نشست رایزنی‌هایی را با تعدادی از وزرای خارجه و مقامات شرکت کننده انجام داد.

وی همچنین با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز درباره آخرین روند مذاکرات وین به گفت‌وگو نشست.

ظریف امروز (یکشنبه) در توئیتی با انتشار تصاویری از دیدارهایش با برخی مقامات شرکت کننده در نشست مذکور و همچنین نشست سه جانبه ایران، ترکیه و افغانستان نوشت: در حاشیه نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا گفت‌وگوهای دوجانبه مفیدی با رهبران و وزرای خارجه افغانستان، کرواسی، عراق، کویت، پاکستان، لهستان، تاجیکستان، ترکیه و ونزوئلا داشتم.

وی افزود: نخستین نشست سه جانبه با ترکیه و افغانستان هم برگزار شد.

ظریف بیان کرد: علاوه بر این، گفت‌وگوی سازنده‌ای درباره برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و موضوعات منطقه‌ای با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشتم.

 

 

مجمع دیپلماسی آنتالیا روز (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد. این نشست با حضور  مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار شد.

ظریف دیروز (شنبه) نیز در حاشیه نشست در گفت‌وگویی با اشاره به روند فعلی مذاکرات «وین» برای احیای برجام گفت که احتمالاً تا قبل از پایان کار دولت «حسن روحانی»، توافق حاصل خواهد شد. 

 

 

به گزارش فارس، نخستین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان امروز در آنتالیا برگزار شد و وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و افغانستان امروز در نشستی سه جانبه، بر مشارکت فعال سه کشور در روند صلح افغانستان و مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کردند.