وزرای کابینه دولت سیزدهم باید در امور اقتصادی هماهنگ عمل کنند

محمد سلیمانی در گفت و گو با «افکارنیوز» درباره تشکیل تیم اقتصادی منسجم در دولت سیزدهم گفت: دولت روحانی همواره به‌عنوان یک بهانه از این مسئله سوء استفاده کرد و مدام گفت که تیم اقتصادی دولت هماهنگ نبوده و باعث مشکلاتی برای کشور شده است.

سلیمانی تصریح کرد: همه اعضای دولت باید با یکدیگر هماهنگ باشند و همگی باید با یکدیگر تلاش کنند. اگر دولتمردان هماهنگ نباشند، معضلات زیادی در عرصه‌های مختلف برای کشور به وجود می‌آید.

وزیر اسبق ارتباطات اظهارداشت: این مسئله فقط درباره اقتصاد نیست بلکه در بحث فرهنگ و آموزش هم صدق می‌کند و این یک قانون کلی است که باید اجزای دولت با یکدیگر هماهنگ باشند و در حکومت داری اسلامی باید نظم و هماهنگی و هم افزایی برقرار باشد.

وی تاکید کرد: هماهنگ بودن و منسجم بودن اعضای دولت با با باند تشکیل دادن فرق دارد و نباید در دولت باند تشکیل شود. از سوی دیگر، اختیارات وزرا بسیار زیاد است و باید در حوزه اختیاراتشان از آن به خوبی استفاده کنند. یک فرد ضعیف که نتواند از اختیارات خودش استفاده کند، در انجام وظایف خود می‌ماند. البته مجلس هم باید همکاری‌های لازم را با دولت داشته باشد.

وزیر سابق ارتباطات گفت: مجلس نباید درگیر مسائل حاشیه‌ای شود و نمایندگان نباید مدام وزرا را به مجلس بکشانند. نباید وقت وزیر مدام صرف حضور در کمیسیون‌های مجلس شود .البته برخی از نمایندگان به دنبال دریافت امتیازات آنچنانی از وزرا به ویژه برای حوزه‌ه انتخابیه خود هستند.

سلیمانی با بیان اینکه هیچ وزیری نباید با وزیر دیگری درگیر شود و حتماً باید با هم هماهنگ باشند، تصریح کرد: مجلس می‌تواند بر عملکرد وزرا نظارت کند.نظارت به معنای این نیست که مدام نمایندگان، وزرا را به مجلس بکشانند چرا که معضلات زیادی از این طریق ایجاد می‌شود.