تحت هیچ شرایطی دولت نباید از اولویت حل مشکلات معیشتی مردم دور شود

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفتگو با افکارنیوز درباره اولویت‌های دولت سیزدهم اظهار داشت: رئیس جمهور منتخب ۳۲ برنامه را برای دولت آینده مطرح کرده است. اصلی‌ترین اولویت مسائل کشور، حل معضلات معیشتی مردم است و آیت الله رئیسی هم خط قرمز خود را حل مسائل معیشتی مردم مطرح کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین اولویت اول دولت سیزدهم، حل معضلات اقتصادی بر مبنای ۲۴ ماده ابلاغیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این مسئله در یک پروسه زمانی مشخص و با تدبیر و برنامه ریزی تنظیم شود، پیش بینی این است که در کمترین زمان ممکن تحولی در وضعیت معیشتی مردم به وجود خواهد آمد.

سالک تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی دولت نباید از اولویت حل مشکلات معیشتی مردم دور شود و حتماً باید معاش مردم به نحو مطلوب و در شأن و تراز انقلاب باشد و مشکلات معیشتی آنان باید در این زمینه حل شود.

سالک با بیان اینکه بایدحل مباحث فرهنگی هم یکی دیگر از اولویت‌های دولت آینده باشد، گفت: اجرایی شدن مسائل دینی هم یکی از اولویت‌های مهم کشور است. زیرساخت اقتصاد کشور، کشاورزی، خدمات، صنایع و همه این مسائل، بحث فرهنگی است و در برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور هم آمده است که باید پیوست فرهنگی توسط وزرا و مسئولان اجرایی ارائه شود.

وی متذکر شد: با کمال تاسف باید بگویم که وزرا قائل به این مسائل نیستند و دلیلش هم این است که اگر پیوست فرهنگی می‌دادند، باید به اجرای آن متعهد شوند و چون باید بودجه‌ها را برای این کار جابه‌جا کنند، تا حدی زیر بار ارائه پیوست فرهنگی نمی‌روند و البته در دولت آینده باید به این مسئله توجه ویژه شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنظیم ارتباطات داخل کشور با جهان پیرامونی اولویت بعدی دولت سیزدهم است. ما ۱۵ کشور در همسایگی خود داریم و از سوی دیگر ما با ملت‌های جهان مرتبط هستیم، اما با سران نظام سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ ارتباطی نداریم و این مبنای حرکت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: این ارتباطات باید تعریف شود و باید مشخص شود که با کدام کشور و بر اساس چه مکانیزمی این ارتباطات باید انجام شود و وظیفه وزارت امور خارجه این است که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد

سالک ادامه داد: تلاش برای برطرف کردن ۲۲ مانع رشد تولید ملی یکی دیگر از اولویت‌ها است. یکی از این مشکلات، بانک‌ها هستند که حل آن باید از اولویت‌های اصلی دولت آینده باشد.

وی اظهار داشت: حل معضلات بیمه‌ای، مالیات، مواد اولیه و کاغذ بازی بین دستگاه‌ها باید حل و فصل شود. با کمال تاسف باید بگویم که برخی از مسئولان، سرمایه گریز هستند و دولت اگر گرفتار رفتار‌های مختلف و جزیره‌ای شود، دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها هم همین شرایط را پیدا می‌کنند؛ لذا دولت باید بتواند هماهنگی و همسویی قوی در موضوعات مختلف بین وزرای خود ایجاد کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اینکه تیم اقتصادی دولت آینده حتما باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند، گفت: بر کسی پوشیده نیست که اگر اعضای دولت تضاد سلیقه و فکری شان به اوج برسد، کار‌ها پیش نخواهد رفت.

سالک بیان کرد: مهم این است که دولت آینده باید یک دولت همسو، هم فکر، همراه و هم افزای با یکدیگر باشند و در غیر این صورت مشکلاتی که در دولت تدبیر و امید به وجود آمد، بر سر دولت آینده هم می‌آید.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید پشت سر همدیگر باشند تا مشکلات کشور حل شود نه اینکه بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های مختلف و متضادی را به تصویب برسانند و اجرایی کنند.