چرا جلسه تصویب طرح صیانت از فضای مجازی باید غیرعلنی برگزار شود؟/مگر چه چیز پنهانی از مردم داریم؟

معین الدین سعیدی ، نماینده مردم چابهار، دشتیاری، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی تاکید کرد: صحبت امروز من این است که چرا وقتی موضوعاتی مثل آب خوزستان، آب سیستان و بلوچستان و فاجعه کرونا در مازندران، گلستان و تهران و یا بحث واکسیناسیون داریم باید سراغ بحث هایی مانند محدود کردن شبکه های اجتماعی برویم؟!

وی افزود: ما امروز باید طرح الزام دولت به واکسیناسیون سراسری را ارائه می کردیم نه اینکه این طرح ها! چرا باید برای همچین طرح هایی جلسه غیر علنی گرفته شود و بعد از مصوب شدن این طرح مشمول ماده 85 شود و به کمیسیون مربوطه محول شود؟

*هیچ نسبتی بین منویات رهبری برای ساماندهی فضای مجازی با طرح صیانت از فضای مجازی ندیدم

سعیدی متذکر شد که مگر ما چه چیز پنهانی از مردم داریم؟ بله درست است که مقام معظم رهبری دغدغه ساماندهی فضای مجازی را دارند اما بنده هیچ نسبتی بین این طرح و منویات مقام معظم رهبری ندیدم.

این نماینده مجلس ابراز کرد: مشخصا بر اساس این طرح محدودیت هایی برای برخی پلتفرم های خارجی ایجاد می شود. بعضی نمایندگان می گویند آن ها باید به ایران بیایند و با ضوابط ما کارشان را ادمه دهند که عملا در شرایط تحریم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

او ادامه داد: من این سوال را از شما می پرسم؛ چطور می شود که من به عنوان نماینده مجلس در شبکه اجتماعی توییتر توییت منتشر میکنم در حالی که توییتر برای عموم مردم فیلتر است؟! خب زمانی که ما اینگونه رفتار می کنیم و نوعی پارادوکس برای مردم در مقابل قانون ایجاد می شود، چنین رفتارهای دوگانه ای موجب ناراحتی مردم خواهد شد.

نماینده مردم چابهار گفت: مردم از ما انتظار دارند که ما در بحث واکسیناسیون ورود جدی کنیم یا به مسئله آب خوزستان و سیستان و بلوچستان رسیدگی کنیم. جلسه در خصوص تورم لجام گسیخته داشته باشیم و اولویت های کاری دولت آینده را مشخص کنیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: این طرح قطعا بار مالی دارد و مشمول بحث ماده 75 قانون اساسی است. پس بهتر بود منتظر بمانیم که دولت جدید مستقر شود و سپس به مجلس لایحه بفرستد و منابع مالی را مشخص کند. از این جهت من احساس کردم که امروز روز خوبی برای مجلس نبود و از مردم سربلند جمهوری اسلامی ایران هم عذرخواهی کردم.

وی درانتها یادآورشد: هرگاه ما با این طرح مخالفت کردیم فقط گفتند که مخالفان طرح را ندیده و نخوانده اند. اما اینگونه نیست چرا که ما هم دغدغه این کشور را داریم اما معتقد هستیم که امروز اولویت مردم این طرح نیست.