رئیس‌جمهور باید تخصص و تعهد را در نظر بگیرد

  لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگویی درباره چگونگی ترکیب کابینه دولت سیزدهم برای محقق کردن شعار دولت مردمی و گرفتار نشدن به کاستی‌ها و خطا‌های دولت روحانی، گفت: رئیسی اگر می‌خواهد کابینه موفقی داشته باشد باید به همان شعاری که داده است عمل کند، یعنی تخصص و تعهد را در نظر بگیرد.

وی افزود: رئیس دولت باید بدون اینکه به بعضی توصیه‌ها یا ملاحظات دیگران توجه کند، افراد را به درستی ارزیابی کرده و درگیر برخی مسائل و حواشی نشوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: رئیس‌جمهور اگر بر اساس تعهد و تخصص افراد، تناسب تخصص آن‌ها با مسئولیت، نظارت دقیق و مستمر بر عملکردها، کابینه خود را تشکیل دهد و همچنین در کنار این‌ها از نظر نخبگان و صاحب‌نظران استفاده کند می‌تواند در تحقق شعار‌ها و اهداف موفق شود.

افتخاری گفت: کلید اصلی موفقیت این است که فردی در مسئولیت قرار بگیرد که تخصص مربوطه، تعهد حقیقی و پرونده و کارنامه قابل دفاعی داشته باشد و در پاکدستی و ساده زیستی و سایر موارد استاندارد‌های لازم را دارا باشد.

وی ادامه داد: طبق سخنان رهبر انقلاب با دستمال آلوده نمی‌توان آلودگی را پاک کرد از این رو اگر افراد پاک و سالم در جایگاه مسئولیت قرار بگیرند می‌توان موفقیت لازم در زمینه مبارزه با فساد را کسب کرد.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و ما هم در زمان انتخابات بر آن تاکید داشتیم، حجت الاسلام رئیسی در زمان فعالیت خود در قوه قضائیه با آثار فساد مبارزه می‌کردند، لذا به عنوان رئیس دولت باید سرچشمه‌های فساد را از بین ببرند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: مبارزه با فساد باید از برآیند عملکرد دولت و اجرای قوانین صورت بگیرد، از سوی دیگر دولت باید رصد کند که اگر خلاءیی در قانون یا قابلیت قرائت‌های مختلف دارد لایحه برای اصلاح آن را به مجلس بدهد تا اقدامات لازم برای مقابله با فساد به سرعت محقق شود.