دولت رئیسی باید اقتصاد را از مافیا و رانت خواران پاکسازی کند

حجت‌الاسلام محمدی سبزی ، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم زرندیه و ساوه درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به اینکه اقتصاد کشور نیاز به پاکسازی از مافیا و رانت خواران را دارد، بیان کرد که بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری در مورد مسئله اقتصادی هر سال شعار تعیین میکنند و بر اقتصاد داخلی تاکید دارند.

وی افزود: باید بدانیم که جنگ امروز ما اقتصادی است و دشمن در چند سال گذشته به این نتیجه رسیده است که نمی تواند به لحاظ نظامی با ایران مقابله کند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به بازدارندگی بیگانگان رسیده است.

دولت رئیسی باید اقتصاد را از مافیا و رانت خواران پاکسازی کند

حجت الاسلام سبزی تاکید کرد: اما مسئله این است که دراقتصاد ضعف داریم. حوزه اقتصادی در سال های اخیر نقطه ضعف ما بوده است و باید تقویت شود. با وجود اینکه رهبر انقلاب بارها تاکید کرده است که اقتصاد و تولید داخلی را تقویت کنید اما به دلیل نبود اراده و مردان کاربلد در دولت این نقطه ضعف ترمیم نشده است.

این نماینده مجلس اظهارکرد: درحال حاضر دولتی می‌خواهیم که بداند و معتقد باشد که در جنگ اقتصادی هستیم و انگیزه و اراده لازم را برای مقابله داشته باشد. اما متاسفانه در سال‌های اخیر چنین دولتی را نداشتیم.

او افزود: دولت قبلی معتقد بود که مشکلات اقتصادی و معیشتی فقط باید با تکیه به غرب و آمریکا حل کنیم و غیر از آن راهی وجود ندارد. اما این یک راه پر اشتباه بود و خودشان نیز در آخر به این نتیجه رسیدند که هیچ آبی از آن ها برای ما گرم نشد.

حجت الاسلام سبزی خاطرنشان کرد که از دولت حجت‌الاسلام رئیسی که یک دولت انقلابی است انتظار داریم مسئولان اقتصادی را از افراد پاکدست و فسادستیزی انتخاب کند تا بتوانند از تخصص خود استفاده و در زمینه اقتصاد تحول ایجاد کنند. ما ظرفیت ها و منابع فراوانی داریم اما متاسفانه این ثروت ها بدون استفاده باقیمانده یا به دلیل مافیایی که در مسائل اقتصادی به وجود آمده در استفاده از این منابع رانت نیز وجود دارد.

عضو عضو کمیسیون صنایع و معادن درمجلس ابرازکرد: مسئله این است که حتی با عوض شدن دولت‌ها نیز این مافیا سر جای خود باقی می مانند. بنابراین اولویت مهمی که می تواند منجر به تحول اقتصادی شود پاک سازی اقتصاد از مافیا و رانت است.