رئیس جمهور برای اجرای برنامه‌هایش با شرایط سختی روبه‌رو است

 زهیر اصفهانی کارشناس مسائل سیاسی درباره دولت سیزدهم و اقدامات رئیس جمهور جدید، اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط فعلی با مسائل متعددی در حوزه‌های مسائل سیاسی و اجتماعی روبه رو است، جمهوری اسلامی نزدیک به ۴۲ سال است که در شرایط تحریم قرار دارد و با توجه به شدت تحریم‌ها در سال‌های اخیر باید این موضوع مورد توجه ویژه‌ دولت جدید باشد.

وی گفت: آقای رئیسی برای اجرای برنامه‌های خود در وضعیت فعلی با شرایط سختی مواجه است عملکرد ۸ سال دولت گذشته و مدیریت آقای روحانی، وضعیت نامناسبی را در کشور ایجاد کرده، پس کار‌ برای رئیس جمهور جدید سخت شده است؛ به همین منظور اجرای برنامه‌های آقای رئیسی باید با دقت بیشتری انجام شود.

رئیس جمهور برای اجرای برنامه‌هایش با شرایط سختی روبه‌رو است

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در درجه اول نشان دادن وضعیت داخلی کشور به مردم حائز اهمیت است، افزود: مردم باید بدانند از لحاظ ساختار و امکانات دولت در چه شرایطی قرار دارد.

اصفهانی اضافه کرد: آقای رئیسی را در اجرای برنامه‌ها و وعده‌های داده شده‌اش جدی می‌بینم به خصوص سابقه‌ای که در جایگاه‌های دیگر داشته‌اند نشان داده که با برنامه هستند و در اجرای برنامه هایشان عزم جدی دارند.

وی با بیان اینکه صحبت‌های آقای رئیسی در خصوص مسائل اقتصادی واقع گرایانه است، تصریح کرد: باید درباره مسائل و مشکلات با مردم بیشتر صحبت شود تا مردم عمق مشکلات را بتوانند درک کنند. البته با روی کارآمدن آقای رئیسی برخی تبلیغات می‌کنند که در مدت کوتاه مشکلات اقتصادی حل خواهد شد که این یک توقع زیاد از دولت جدید است چراکه باید بدانیم در چندسال اخیر با تشدید تحریم‌ها وضعیت اقتصادی کشور بغرنج شده است اگر بخواهیم به مردم قول‌های ناباورانه دهیم یک ظلم به دولت آقای رئیسی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دولت جدید در مسائل اقتصادی باید در درجه اول سعی کند با مدیران ناکارآمد مبارزه کند، ادامه داد: در مرحله بعدی با برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و با توجه به ظرفیت‌ها و منابع تصمیم گیری شود.

اصفهانی بیان کرد: بزرگترین موضوعی که آقای رئیسی در دولت خود با آن مواجه است تعیین تکلیف مسئله برجام است که این باید نتیجه آن هرچه زودتر مشخص شود تا بتواند برنامه‌های سیاسی و اقتصادی خود را اجرا کند.

وی با بیان اینکه به اجرا شدن وعده‌های آقای رئیسی بنده خوش بین هستم، گفت: درحال حاضر هماهنگی خوبی بین ۳ قوه ایجاد شده است، اما قضاوت کردن در این مورد بسیار زود است و تا ۶ ماه آینده باید عملکرد دولت جدید را ببینیم بعد از آن بتوانیم ارزیابی کنیم.