سوابق اسماعیلی نشان می‌دهد که ارتباط چندانی با بدنه این وزارتخانه ندارد

علی اصغر خانی  عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس و در مخالفت با محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: اسماعیلی دانش آموخته علوم سیاسی است که شاید بتوانند به سختی یکی از وظایف تخصصی این وزارتخانه مهم را اداره و بررسی کند. سوابق وزیر پیشنهادی هم نشان می‌دهد که ارتباط چندانی با بدنه وزارت ارشاد ندارد.

خانی ادامه داد: اینکه در یک پژوهشگاه کار پژوهشی انجام دهیم و باز هم در مرکزی همچون مرکز اسناد انقلاب اسلامی کار پژوهشی به ما محول کنند و از دل سوابق ۲۰۰ اثر تاریخی در بیاید با کدام شرح وظایف این وزارتخانه همخوانی دارد؟ اسماعیلی با کدام پشتوانه قادر به تعامل با نویسندگان و شاغل در رشته‌های تولیدی چند رسانه‌ای، نرم‌افزاری و دستگاه‌های نظارتی هستند؟

سوابق اسماعیلی نشان می‌دهد که ارتباط چندانی با بدنه این وزارتخانه ندارد

وی، عمده مسائل مهم وزارت ارشاد را نظارتی و حمایتی عنوان کرد و گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است مجوز نشریات و اکران فیلم‌های سینمایی را صادر کند و در برنامه‌های او سینمای خانوادگی که امروز بخش اعظمی از مخاطبان ایرانی را تشکیل داده کجاست؟ با کدام رویکرد و با کدام دیدگاه قادر به بازگشت اعتماد به رسانه‌های داخلی است؟

این نماینده مجلس ادامه داد: اسماعیلی باید بداند که اکثر ادارات این وزارتخانه در کشور تقریباً بی اثر هستند و بدیهی‌ترین امورات آن را نمی‌توانند اجرایی کنند. بالاخره خارج کردن این وزارتخانه از حالت انفعال نیازمند فردی است که تسلط کافی بر مباحث پیچیده داشته باشد.

خانی عنوان کرد: جریان‌سازی فرهنگی و بیان آرمان‌های انقلاب اسلامی با زبان فرهنگ و هنر از مهمترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با توجه به عدم ثبات سابقه قابل توجه اسماعیلی اجرایی شدن آن بعید به نظر می‌رسد.

وی در ادامه عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله وزارتخانه‌هایی است که چتر گسترده ای از وظایف بر سر هنرمندان، اصحاب رسانه، اهالی سینما تئاتر و مباحث تخصصی دیگری را در دل خود جای می‌دهد.

وی در خاتمه بیان کرد:  اگر به قوانین و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاهی بیندازیم خواهیم دید که این وزارتخانه نیازمند چه افرادی است.