اسماعیلی توانا در جذب منابع مالی و دارای نقشه راه است

کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 2 شهریور) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:‌ آقای اسماعیلی از چهره های نخبه، علمی و فرهنگی کشور است.

وی افزود: آقای اسماعیلی از جمله مدیران تحول گرای راهبردی سازمان صدا و سیما بوده که به عنوان مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما دارای مدیریت میدانی و روحیه جهادی است و با بدنه وزارتخانه و حوزه فرهنگ و ارشاد آشنایی کامل داشته و بر مختصات وزارتخانه اشراف کامل دارد.

اسماعیلی توانا در جذب منابع مالی و دارای نقشه راه است

نماینده پیرانشهر در مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی متعهد، متخصص، خوشفکر و معتقد به چندصدایی در رسانه‌ها و همسو با سیاست‌های کلی و بالادستی نظام است.

حسین پور در ادامه با اشاره به  فرمایشی از پیشوای متقیان، بیان کرد: آن حضرت خطاب به مالک اشتر می فرمایند در کار کارگزارانت بنگر و آنان را نه به سبب دوستی، بلکه پس از آزمایش و امتحان و با مشورت با دیگران به کار بگیر، کارگزارانت باید با تجربه، محجوب و با اصالت باشند.

وی افزود: پیام انتخابات شورانگیز و حماسی ۲۸ خرداد بسیار صریح و روشن بود و این انتخابات که نمادی از مردم سالاری دینی و نمونه ای بارز از اراده جمعی مردم برای تغییر وضعیت نابسامان موجود و بهبود شرایط اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگـی از طریق صندوق های رأی بود. به راستی که پیروز این انتخابات مردم شریف ایران بودند که نشان دادند از دولت‌های کدخدا باور و غرب گرا خسته اند و دولتی خداباور و خودباور و مردمی می خواهند و دیگر تاب سستی، فساد، تبعیض، رانت‌خواری و نگاهِ به بیرون را ندارند و دنبال تغییر روند و وضعیت موجود هستند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ زیربنای توسعه پایدار و تقویت کننده هویت جامعه است، خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامی فرهنگی بود و در جبهه فرهنگی دشمنان زیادی داشته و دارد و متأسفانه در حوزه فرهنگ در هشت سال گذشته، کشور عزیز اسلامی مان دچار چالش های متعددی شد و سیاستگذاری غلط در این حوزه، عدم هدف گذاری متناسب با سیاست های کلان جامعه، کم توجهی به تکنولوژی های در حال رشد فرهنگی و مدیریت نادرست  مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد.

حسین پور افزود: خوشبختانه رئیس جمهور عزیز، با درک صحیح از وضعیت فرهنگی کشور و شناخت کامل چالش های فرهنگی، وزیری کارآمد را برای این وزارتخانه به مجلس معرفی کرده است. اسماعیلی از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی باسابقه و از چهره‌های فرهنگی و علمی نخبه جبهه‌ انقلاب است که فعالیت‌های فرهنگی خود را از سردبیری و مدیرمسئولی چندین نشریه فرهنگی‌اجتماعی در دهه ۷۰ آغاز کرده است.

حسین پور خاطرنشان کرد: اسماعیلی در تدوین برنامه مفصل خود که به مجلس ارائه شده، بر فرهنگ عمومی تأکید کرده و به آسیب شناسی از حوزه های مختلف فرهنگی و هنری پرداخته و راه کارهایی را برای بِهینه سازی این موارد ارائه کرده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: در جای جای برنامه آقای اسماعیلی بر رسیدگی به وضع معیشتی هنرمندان، تقویت صندوق هنر و پرهیز از تصدی گری دولتی و پرداختن به امور نظارتی، هدایتی و حمایتی آن تاکید شده است و برای تحقق اهداف مد نظر در حوزه فرهنگ عمومی، به صورتی دقیق در مورد برنامه زمانی و حتی نهادهای مجری صحبت شده است. وی فردی توانا در جذب منابع مالی برای وزارت متبوع و دارای نقشه راه است. در برنامه‌های وی چالش ها و مشکلات موجود در حوزه‌های هنرهای نمایشی، موسیقی، سینما، کتاب، مطبوعات و فرهنگ عمومی توصیف و راهکارهایی برای رسیدن به وضع مطلوب ارائه شده است.

وی گفت: ضرورت ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی از برنامه‌های دکتر اسماعیلی است تا کسی از بیان نقد سازنده و منصفانه واهمه نداشته باشد. واقعیت این است که امروز وضعیت وزارتخانه‌های کشور چندان مناسب نیست و مردم نیز وضعیت خوبی ندارند. نرخ تورم بالاست، مشکلات معیشتی امان مردم را بریده و وضعیت اشتغال جوانان مناسب نیست، کشور با کسری بودجه دست به گریبان است و ویروس کرونا همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است و کرونای بی مدیریتی نیز مزید بر علت شده است.

وی تاکید کرد: بزرگواران نباید دولت را معطل کرد، باید هر چه زودتر کابنیه دولت تحول آفرین برای حل مشکلات مردم شکل بگیرد لذا از همکاران عزیز انتظار دارم که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت و کابینه جدید را یاری کنند و به وزرای پیشنهادی اعتماد کنند.

حسین پور در پایان گفت: ان‌شاءالله با توکل بر خدا و با رأی بالایی که مجلس به آقای محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می دهد، نظام عزیز اسلامی به سمت اهداف عالی و مترقی خود در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی با سرعتی بیشتر حرکت خواهد کرد.