فشارهای معیشتی مردم به سرعت کاسته شود

غلامرضا مرحبا در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم بیان داشت: به هر حال همه وزرا طبق برنامه‌ای که دارند و واقعیت هایی که در وزارت خانه هایشان وجود داشته،باید کارشان را انجام دهند اما با این حال معیشت مقوله ای است که فشاری زیادی به مردم وارد کرده است.

وی با بیان اینکه معیشت مردم به دلیل مجموعه‌ ای از اتفاقاتی که رخ داده دچار مخاطره شده است ، بیان داشت:متاسفانه مردم از بابت موضوعات اقتصادی در تنگنا قرار گرفته و در مباحثی اعم از معاش روزانه خود دچار کاستی‌ هستند.

فشارهای معیشتی مردم به سرعت کاسته شود

مرحبا با بیان اینکه خواسته مجلس از دولت رفع مشکلات معیشتی مردم است ، بیان داشت: البته این موًضوع هم از جمله موضوعات مورد تاکید رئیس جمهور بوده و در اولویت امور دولت قرار دارد.

وی تاکید کرد:  وزارتخانه هایی اعم از اقتصاد، صمت، نفت و بانک مرکزی باید اقداماتی انجام دهند که افزایش قیمت‌ها کاهش و ارزش پول ملی افزایش پیدا کند و فشاری که به جامعه وارد می‌شود مدیریت شود.

مرحبا با بیان اینکه فشارهای معیشتی به مردم باید به سرعت و در کوتاه مدت برطرف شود، بیان داشت: رفع مشکلات معیشتی مردم باید در برنامه کوتاه مدت دولت گنجانده شده و همه وزارتخانه ها به سهم خود در این راستا پیش قدم باشند.

وی تصریح کرد : با این حال و طبق بررسی برنامه های وزاری پیشنهادی این امر مشاهد می شود که وزرا انگیزه لازم را برای رفع مشکلات معیشتی مردم دارند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: البته مجلس شورای اسلامی  در یک دوره منطقی به وزرا فرصت داده و فعالیت‌های آنها را مورد رصد قرار خواهد داد لذا امیدواریم وزرای پیشنهادی در فرصت‌هایی که بعد از رای اعتماد برایشان موجود می شود موفق باشند تا بتوانند به وظایفی که بر عهده آن گذاشته شده عمل کنند و این باعث خوشحالی ما و همه دوستداران انقلاب و کشور خواهد بود. اما به هر حال و به هر تقدیر، اگر مجلس مشاهده کند که برخی وزرا از عهده مسئولیت خود برنمی آیند،  به وظیفه نظارتی خود عمل خواهند کرد، البته امیدواریم کار به اینجا نرسد و ما شاهد موفقیت های همه مسئولان کشور باشیم.