قدردانی ویژه وزیر خارجه این کشور از مقام معظم رهبری

« فیصل المقداد » وزیر امور خارجه سوریه امروز (یکشنبه) پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دمشق به صورت ویژه از مقام معظم رهبری تشکر کرد و به ملت ایران برای برگزاری انتخابات پرشور تبریک گفت.

وی به اوضاع افغانستان اشاره کرد و افزود: کشورهای غربی چه در قالب ناتو و چه نیروهای آمریکایی که نیروهای خود را به افغانستان گسیل داشته بودند، شکست سنگینی خوردند.

وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: ما و جمهوری اسلامی ایران در کنار هم و در برابر تروریسم و جنگی که علیه سوریه تحمیل شد، مقاومت کردیم. 

 قدردانی ویژه وزیر خارجه این کشور از مقام معظم رهبری

وی به برنامه هسته‌ای ایران و فشارهای آمریکا علیه این برنامه و  مقاومت سنگین ایران در این زمینه اشاره کرد و گفت: این موضوع ثابت کرد ملت ایران با تمامی طیف هایش هرگز تسلیم نمی شود. اراده ملت ایران ثابت کرد تسلیم پذیر نیستند.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: مقاومت ایران و سوریه و هر آن کسی که تلاش می کند عدالت و آزادی را محقق و استقلال خود را حفظ کند، در نهایت بر تروریسم پیروز می شود و ثابت می کند هیچکس نمی تواند نسبت به توانایی ما تردید داشته باشد.

وی به تحریم‌هایی که آمریکا تلاش کرد علیه سوریه و ملت ایران تحمیل کند، پرداخت و گفت: این تحریم ها تلاش‌هایی غیرانسانی و غیراخلاقی است و متضرر اصلی آن ملت‌ها هستند، اما همین فرصتی شد هم در ایران و هم سوریه که اقدام به توسعه اقتصادی و فرهنگی و … شود. 

المقداد در پایان اظهار داشت: از حضور دوست و برادرم آقای امیرعبداللهیان در سوریه خرسندم و در دیدار خود پرونده‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و مسائل دوجانبه را دنبال می‌کنیم.

حسین امیرعبداللهیان نیز وزیر امور خارجه گفت: ایران و سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان هستند. (اینجا بخوانید)

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در دومین مقصد سفرش به منطقه پس از سفر به عراق و شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق وارد دمشق شد.