حضور رئیسی در میان مردم نمادی از حرکت انقلابی‌ عقلانی است

 احمد راستینه با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر بازسازی انقلاب گفت: آنچه که برای حرکت آینده انقلاب، توجه به منافع ملی و حل چالش‌های موجود ضرورت دارد، این است که ساختار حرکتی نظام جمهوری اسلامی ایران ظرفیت تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی را داشته باشد. نیازمند ساختاری منضبط، فعال، پویا و کارگزارانی با روحیه جهادی، خدمت بی‌منت، باانگیزه، پرتلاش و کارآمد برای حل مشکلات مردم هستیم.

حضور رئیسی در میان مردم نمادی از حرکت انقلابی‌ عقلانی است

برای تحقق آرمان‌های انقلاب نیازمند کارگزارانی عاقل و ضد فساد هستیم

وی ادامه داد: یک کارگزار جهادگر، متخصص و متعهد می‌تواند آرمان‌های انقلاب را تبدیل به محصول کند تا مردم خروجی آن را ببینند. زمانی ما شعار « حمایت از مستضعفان » را دادیم؛ برای تحقق این آرمان نیازمند ساختاری شفاف و ضد فساد و کارگزارانی کارآمد، عاقل و انقلابی هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در سالیان گذشته حرکت جمهوری اسلامی در برخی مقاطع منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی نبوده است. افزایش ضریب جینی، فاصله طبقاتی و ایجاد طبقات مرفه ناشی از این مشکل بود. روحیه اعتدالی سازشگر و منفعت‌طلب و وجود تعارض منافع مدیران با مردم موجب افزایش فاصله طبقاتی مسئولان و جامعه شد. امروز طبقه‌ مرفه در میان مسئولان شکل گرفته است.

راستینه تصریح کرد: امروز نیازمند ساختاری شفاف و ‌ضد فساد هستیم که تعارض منافع در آن حل شده باشد و مدیران ارشد و میانی در شرکت‌های خصوصی حوزه مسئولیت‌شان عضو هیئت مدیره نباشند.

عقلانیت اعتدالی دنبال تساهل در مبارزه با فساد است

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال‌های گذشته عده‌ای با شعار «اعتدال» به سمت تساهل در مبارزه با فساد رفتند. منظور اصلی این افراد از اعتدال عبور از روحیه انقلابی‌گری عقلانی و تساهل در مبارزه با فساد بود.

وی بیان کرد: امروز نیازمند اقدامات انقلابی و عقلانی برای حل مشکلات جامعه و شناخت فرصت‌ها و تهدیدها و ایجاد ساختار اقتصادی شفاف و ضد فساد که تعارض منافع در آن حل شده باشد، هستیم.

انقلابی‌گری بدون عقلانیت موجب انحراف از آرمان‌های انقلاب خواهد شد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انقلابی‌گری بدون عقلانیت موجب انحراف از آرمان‌های انقلاب خواهد شد. انقلابی‌گری بدون عقلانیت اساساً انقلابی‌گری نیست زیرا عقلانیت در روح انقلاب مستتر است. کسانی که با حرکت‌های احساسی، هیجانی و با مأیوس کردن مردم و قرار گرفتن در فضای اپوزیسیونی با عنوان «انقلابی‌گری» مطالبه‌گری کنند، اساساً انقلابی‌گری را فهم نکرده‌اند.

راستینه تأکید کرد: انقلابی‌گری روحیه‌ای خدمتگزار با شناخت دقیق تهدیدها و فرصت‌ها و مطالبه‌گری دقیق با ارائه راهکارها و پیشنهادات و نقش‌آفرینی مؤثر برای عبور از مشکلات است.

وی ادامه داد: فصل مشترک عقل اعتدالی و انقلابی‌گری بدون عقلانیت، تساهل است؛ یکی منجر به تساهل در مبارزه با فساد و دیگری منجر به تساهل در پذیرش جریان نخبگی نظام است. انقلابی‌گری بدون عقلانیت جریان نخبگی را درک نمی‌کند و عقلانیت اعتدالی نیز به نقطه تساهل در مبارزه با فساد می‌رسد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت باید اولویت‌ها را به درستی بشناسد و برای آن هدفگذاری و زمانبندی مشخصی را تعیین کند. علاوه بر این، باید ابزار تحقق اهداف به درستی برآورد شده و کارگزاران مناسبی برای تحقق این اهداف منصوب شوند. اگر این مسیر انجام نشود، کشور دچار رهاشدگی در دستیابی به اهدافش خواهد شد.

وی در خصوص تخریب وجهه مردمی بودن دولت سیزدهم از سوی اعتدالیون و اصلاح‌طلبان گفت: حرکت هشت سال گذشته دولت تدبیر موجب یأس و ناامیدی مردم شد. مردم احساس می‌کنند مسئولان فاصله زیادی با آنها دارند و زندگی و مشکلاتشان را درک نمی‌کنند.

حضور رئیسی در میان مردم، نمادی از حرکت انقلابی عقلانی برای از بین بردن یأس و ناامیدی است

راستینه گفت: حضور بی‌تکلف یک رئیس‌جمهور در میان مردمی که با سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و با مسائل و مشکلات به شدت درگیر هستند، پیام روشنی از شناخت واقعی عالی‌ترین مقام کشور از توده‌های مردمی دارد. حضور رئیسی در میان مردم، نمادی از حرکت انقلابی‌گری همراه با عقلانیت برای از بین بردن یأس و ناامیدی حاکم بر بخشی از جامعه و ایجاد امید و اعتماد به مردم برای حل مسائل آنها است.

وی تصریح کرد: جریانی که تلاش می‌کند این نقطه قوت دولت را هدف قرار دهد، به درستی می‌داند که هرگاه مسئولان با مردم همراه شدند و در کنارشان قرار گرفتند، مسائل و مشکلات جامعه حل شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه این جریان، منافع خود را در یأس‌آفرینی، ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت و ارائه تعریف‌های جدید از مدیریت لیبرال می‌داند. نگاه لیبرالی این جریان به مدیریت همان عقلانیت اعتدالی است که هنوز ضرورت مبارزه با فساد را درک نکرده‌اند.

راستینه گفت: مردم به درستی تشخیص می‌دهند که خدمتگزار آنها چه کسی است؛ افرادی که نگاه از بالا به پایین به مردم دارند، اساساً جایگاهی بین آنها نخواهند داشت.