تقویت روابط با همسایگان؛ لازمه فعال شدن دیپلماسی اقتصادی

  فداحسین مالکی  با تاکید بر فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در دوره جدید وزارت امورخارجه گفت: موضوع دیپلماسی اقتصادی یکی از حلقه های مفقوده ای بوده که در دولت گذشته داشتیم به این جهت که تمرکز دولت سابق بر روی کشورهای غربی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از این قسمت آسیب‌های زیادی به کشور وارد شد چون از ظرفیت‌های واردات و صادرات نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: دولت سیزدهم بر فعال شدن دیپلماسی اقتصادی مصمم است و در سفر آیت الله رئیسی به زاهدان دیپلماسی اقتصادی و آب مطرح شد؛ همچنین بر این نکته تاکید شد که نگاه ویژه باید کشورهای همسایه داشته باشیم.

مالکی تصریح کرد: امیرعبداللهیان برای فعال شدن دیپلماسی اقتصادی مصمم است و وزیر امورخارجه بر استفاده از ظرفیت مهم این موضوع تاکید دارد.

تقویت روابط با همسایگان؛ لازمه فعال شدن دیپلماسی اقتصادی

وی اظهار کرد: به منظور فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در اولین گام تقویت روابط با همسایگان باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه کشورهای همسایه نیازهای چند جانبه دارند و از جمله اقداماتی که در این راستا باید انجام شود؛ اجلاس وزاری خارجه کشورهای همسایه مانند افغانستان، پاکستان و ترکیه است.

مالکی در پایان گفت: همچنین لازم است اجلاس روسای کشور و کمیسیون‌های مشترک نیز بین ایران و سایر کشورهای همسایه باید فعال شود.