بعد از سال‌ها مردم حس می‌کنند رئیس‌جمهور دارند!

حسین اسحاقی ، نماینده مردم قائنات و زیرکوه درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز به رویه اخیر دولت اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهور به استان‌های مختلف کشور اتفاق مبارکی است که بعد از سالها مردم داشتن یک رئیس‌جمهور را احساس می کنند. این برای مردم بسیار اهمیت دارد و ما باید به این مسئله توجه کنیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که باید اعتماد مردم برگردد نقطه عطف برگشت اعتماد مردم به دولتمردان همین حضور رئیس‌جمهور است.

وی افزود: نکته بعدی این است؛ زمانی که رئیس جمهور وارد استان خراسان جنوبی شد اطلاعاتی نسبت به استان داشت که موجب تعجب و حیرت اطرافیان شده بود. این اشراف نسبت به مسائل، نواقص، نیازها، بعضاً کمبودها و کم‌کاری ها برای ما بسیار جای تعجب داشت که رئیس جمهور قبل از اینکه به استان بیاید به مسائل اشراف کامل دارد. از طرفی سفرهای استانی رئیس جمهور به عنوان سفرهای شهرستانی دیده نمی شود. بلکه حجت‌الاسلام رئیسی در شورای اداری شرکت کرد.

بعد از سال‌ها مردم حس می‌کنند رئیس‌جمهور دارند!

*اشراف رئیس جمهور به مسائل استان‌ها از مدیران استانی بیشتر بود

اسحاقی گفت: اولین اتفاقی که افتاد این بود که رئیس‌جمهور به گزارشات چند تن از مدیران از جمله استاندار مطالبی را به آن اضافه کرد که نشان داد رئیس جمهور فراتر از از مدیران به مسائل اشراف دارد. نکته بعدی این است که برای مدیران حجت را تمام کرد. رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان با قاطعیت بی‌بدیل به استاندار و مدیران تاکید کرد که امروز زمانی نیست که کم کاری کنید و بعضی از قوانین را مد نظر خودتان قرار دهید و بگویید به دلیل فلان قانونی اتفاق می افتد. بلکه باید دنبال این باشید که هر بندی که به دست و پای مردم و سرمایه‌گذاران بسته شده بود باز شود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه اظهارکرد: رئیس جمهور همچنین اشاره کرد که بدهی پیمانکاران در گذشته باید پرداخت شود. رئیس‌جمهور با بیان این مسائل دو هدف داشت. نخست این که مردم بدانند اگر دولت گذشته قدم‌هایی را برداشته بدهی آن را برای این دولت گذاشته و این هنر نیست و اکنون دولت سیزدهم باید تاوان پرداخت بدهی های دولت قبل را بدهد. دولتی که با انجام برخی از پروژه ها و عدم تخصیص اعتبار به آن تنها می خواست مردم نشان دهد می تواند کاری را انجام دهد، آن هم بدون در نظر گرفتن نظر کارشناسی.

او تاکیدکرد:  لذا نخستین هدف رئیس این بود که به مردم بگوید دولتی که اکنون تحویل گرفته با چه بدهی های سنگینی روبرو است. نکته بعدی این بود که قصد داشت این انگیزه را برای پیمانکاران ایجاد کند که امروز بدهی آنها پرداخت نشده و آنها این ارادا را پیدا کردند که بگویند اگر بدهی ما پرداخت نشود کار جدید را نمی گیریم. این نشان دهنده اراده رئیس جمهور و دولت سیزدهم است که خودش را بدهکار به پیمانکاران شناخته و خود را ملزم به تعهد می‌داند که در گذشته انجام شده است.

اسحاقی بیان می‌کند: نکته بعدی توجه رئیس دولت به منابع استان‌ها است. ما در هر استان ظرفیت های مختلفی داریم. به طور مثال در استان خراسان جنوبی دو ظرفیت کشاورزی و دامی و پایانه های گمرکی یزدان و بازارچه‌ها را داریم که رئیس دولت سیزدهم در این موارد حجت را بر مدیران تمام کردند که باید در بازه زمانی مشخصی نسبت به تحقق حقوق مردم در این موضوعات به دولت پاسخگو باشند.