خاکستر آتش‌افروزی درسوریه اسرائیل را میپوشاند

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس موقت مجلس نهم شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: نکتهای که باید به آن اشاره کنم، سبوعیت جدیدی است که در یکی دو روز اخیر در بیانات مقامات آمریکایی و اقدامات آنها و برخی کشورهای غربی نسبت به سوریه مشاهده میشود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد آمریکا و غرب به دنبال زمینه‌سازی بحران جدیدی هستند. یکی از مقامات نظامی آمریکا گفته که " ممکن است ما مثل دخالت در لیبی در سوریه عملیات نظامی کنیم ".

رئیس موقت مجلس نهم همچنین خاطرنشان کرد: احتمالا مقامات نظامی آمریکا دچار سوءتفاهم نسبت به خود و مسائل منطقه شده‌اند چراکه سوریه به هیچ وجه مختصات لیبی را ندارد و بن‌غازی‌سازی در سوریه به داخل فلسطین کشیده می‌شود و خاکستر این آتش‌‌افروزی قطعا رژیم صهیونیستی را می‌پوشاند.

لاریجانی همچنین اضافه کرد: مقامات آمریکایی باید متوجه بازی خطرناک خود باشند؛ آیا نسبت به اشغال نظامی بحرین لازم نیست اقدامی کنند؟ سؤال این است که چرا مجال نمی‌دهند طرح اصلاحات سیاسی در سوریه جلو برود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برخی از مرتجعین منطقه افتخار می‌کنند که پول و سلاح برای تخریب و جنگ داخلی سوریه استفاده کرده‌اند و به نظر می‌رسد رئیس جمهور دموکرات آمریکا دچار همان اشتباه محاسباتی کارتر شده است که عجولانه به تاریخچه سیاسی خود مهر باطل زد.

رئیس موقت مجلس نهم در ادامه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از اصلاحات دموکراتیک در سوریه که بتواند حقوق ملت را تامین کند، حمایت میکند و رفتارهای تروریستی و دخالتهای فرصتطلبانه برخی کشورها در سوریه و همچنین پیامهای جنگ طلبانه و غیره عقلانی آمریکا را محکوم کرده و هشدار میدهد که شروع این ماجراجویی ممکن است سهل جلو کند اما پایان آن قطعا سخت خواهد بود.