توجه ویژه ایران به مرزهای شمال غربی کشور/ اقتدار نیروهای نظامی مشهود است

فاطمه سلوکی- عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به حضورش در مرزهای شمالغربی کشور بیان کرد: از طرف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ماموریت پیدا کردم که به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون از مرزهای شمال غرب کشور بازدید کنم.

وی افزود: دراین بازدید در برخی از شهرستان ها و شهرها نظیر گلدشت، جلفا، خدا آفرین و نوردوز حضور داشتیم. اقداماتی که هم اکنون در خصوص امنیت مرزها انجام شده قابل توجه است و اقتدار نیروهای نظامی و مرزبانان کاملا مشهود بود و نشان می دهد که ما اشراف کاملی به مرزهای کشور داریم.

مقتدایی ادامه داد: البته ما باید سطح بالاتری از فعالیت ها را انجام دهیم که این موضوع باید هم در زمینه تبادل کالا و مسافر و هم در برخی از زیرساخت ها نظیر راه ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: مانیتورینگ مرز باید به عنوان یک استراتژیک کلی بیش از این مورد توجه و در زمان تخصیص بودجه بیشتر مورد عنایت قرار گیرد. همچنین با توجه به کاهش سطح آب در رودخانه ارس به عنوان یک رودخانه مرزی باید اقدامات موثر بیشتری را برای فعالیت هایی نظیر کشاورزی و مباحث پیرامون آبی در منطقه انجام دهیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

فرصت های بی شمار ایران در مناطق آزاد شمال غرب

او اظهارکرد که در این سفر دو روزه ضمن بررسی تمامی این موضوعات و پیگیری مباحث آن منطقه تلاش کردیم تا گزارشی را برای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آماده کنیم. از مناطق آزادی که در این بخش مرزی وجود دارد بازدید کردیم و به نظر می رسد فرصت های زیادی در اختیار جمهوری اسلامی ایران در این منطقه وجود دارد.

مقتدایی گفت: البته در کنار همه این فرصت ها ممکن است خلاها و حتی تهدیدهای احتمالی هم وجود داشته باشد که مورد بررسی قرار گیرد. ما در گزارشی که تهیه کردیم تمامی این موارد را در اختیار کمیسیون امنیت قرار خواهیم داد تا تصمیم گیری های لازم صورت گیرد.