تروریست‌های داعش تحت پوشش امنیتی آمریکا در افغانستان فعالیت می‌کنند

  شهریار حیدری در خصوص پشت پرده انتقال تروریست‌های داعش از سوریه و عراق به افغانستان توسط آمریکایی ها، گفت: تروریست های تکفیری پس از شکست در عراق و سوریه باید ساماندهی میشدند و این امر از سوی کاخ سفید انجام شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که آمریکایی ها تلاش کردند با ایجاد چتر امنیتی تروریست های داعشی را به افغانستان منتقل کنند لذا تنش ها و ناامنی های اخیر این کشور نیز از سوی این گروه تروریستی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: طبق گزارش های دقیق حاصل شده طی دو سال گذشته باقی مانده داعشی ها در افغانستان به انسجام دست یافته اند تا ماموریت های محوله ایالات متحده را اجرایی کنند.

تروریست‌های داعش تحت پوشش امنیتی آمریکا در افغانستان فعالیت می‌کنند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این امر می تواند منجر به تهدیدات احتمالی نوظهور در منطقه شود از این رو مجامع بین المللی مانند سازمان ملل متحد باید به این موضوع بپردازند تا از بروز فعالیت جدیدی تروریست ها جلوگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع داعشی ها تلاش خواهند کرد به برخی از کشورها نفوذ کنند و برای مقابله با این امر نیاز به اجماع بین المللی و منطقه ای ست.