انبارلویی: فاصله بین دولت و ملت کم شده است

 محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره میزان رضایت مردم از دولت سیزدهم توضیح داد: مردم ایران از مدیریت پیر و فرتوت در دولت گذشته ناراحت بودند و حالا چون می بینند رئیس جمهور از نزدیک مشکلات مردم را می بیند و به آنان رسیدگی و برای رفع مشکلات تلاش می کند محبوبیت رئیس‌جمهور بالا می رود.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که فاصله بین دولت و ملت به شدت کاهش یافته و سفرهای استانی رئیس جمهور یکی از اقداماتی است که بر تحقق این امر بسیار تاثیرگذار است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: این سفرها برخلاف سفرهای روسای جمهور قبلی بدون تدارکات خاص انجام می‌شود و رئیس جمهور در میان محروم ترین اقشار جامعه حضور پیدا و از نزدیک مسائل آنان را مشاهده می‌کند. این ارتقاء محبوبیت و رضایت مردم بیشتر به علت نزدیکی دولت با ملت است، چرا که مردم می‌توانند رئیس جمهور را بدون هیچ واسطه‌ای ببینند.

15019573_152

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله دولت مسئله حل مشکلات اقتصادی و حفظ و صیانت از قدرت خرید مردم است، البته که اقتصاد کشور دچار تورم است و باید اقدام ویژه‌ای جهت رفع آن صورت پذیرد. مردم منتظر تغییر در وضعیت سفره خود هستند و مسئولین هم در این باره جلسات بسیاری را تا کنون تشکیل داده‌اند. متاسفانه در بازار، برخی با بهانه‌های مختلف قیمت ها را افزایش می‌دهند که این افراد اصلا به فکر مردم و فقرا نیستند. مهم‌ترین وظیفه دولت نظارت بر بازار و جلوگیری از رشد بی‌رویه قیمت ها است که امیدواریم در این زمینه توفیق پیدا کند.

انبارلویی درباره اینکه اگر دولت نتواند به وعده های خود عمل کند گفت: اگر دولت نتواند به وعده‌های خود عمل کند مردم نسبت به وعده دهندگان دلسرد شده و دولت سرمایه اجتماعی خود را از دست می‌دهد. همانطور که دولت قبل وعده تعامل با جهان بالاخص غرب را داد تا مشکلات مربوط به تحریم های خارجی رفع گردد، اما نتوانست این وعده خود را عملیاتی کند چرا که با کشورهایی بدعهد مواجه بود.

وی در پایان بیان کرد: بنابراین نباید وعده‌ای را داد که نتوان به آن عمل کرد و به نظر من دولت سیزدهم تا به اینجا وعده‌‌ای نداده که نتواند به آن عمل کند و تا کنون نیز به وعده های خود عمل کرده است؛ مثل همین سفرهای استانی و ارتباط با مردم البته باید گفت دولت اختیارات فراوانی را نیز جهت رفع مشکلات دارد چراکه بودجه نویسی و سایر اختیارات اجرایی بر عهده دولت است.