سعید محمد با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد

 « سعید محمد‌ » مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

سعید محمد در این ملاقات با اشاره به آخرین تحولات و پیشرفت‌های مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور، ظرفیت‌های فراوان موجود و زمینه‌های گسترده همکاری و سرمایه گذاری در این مناطق را بر شمرد و ضمن قدردانی از تلاش‌های وزارت امور خارجه، خواستار مساعدت بیش از پیش این وزارتخانه برای گسترش همکاری با دیگر کشورها به منظور حضور فعال و سرمایه گذاری در این مناطق شد. 

دیدار و گفت‌وگوی سعید محمد با امیرعبداللهیان

امیرعبدالهیان یکی از مهمترین اهداف سیاست خارجی دولت سیزدهم را بسط و گسترش همه جانبه مناسبات اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه خواند و افزود: با توجه به برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی کشور برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی با دیگر کشورها، درصدد تقویت بخش‌های اقتصادی وزارت خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستیم. 

وی با اشاره به علاقه‌مندی برخی کشورها برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور از جمله ظرفیت‌های فراوان در بین ایرانیان خارج از کشور، بر آمادگی کامل وزارت خارجه در تقویت همکاری‌ها و جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد تأکید کرد.

در این جلسه مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه نیز حضور داشت.