اصلاح طرح «ساماندهی صنعت خودرو»

حجت‌اسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبانبه طرح «ساماندهی صنعت خودرو» در جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در جلسه امروز با حضور نمایندگان دولت، شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس، اصلاحات صورت گرفته بر روی طرح ساماندهی صنعت خودرو به بحث گذاشته شد و به تصویب رسید.

وی افزود: براساس اصلاح صورت گرفته، واردات خودروهای خارجی به ازای صادرات خودروی ملی، صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی برای صنایع نیرو مُحرکه آزاد خواهد بود؛ همچنین منشاء ارزی که برای صادرات اختصاص می‌یابد، باید مشخص بوده و به تأیید بانک مرکزی برسد.

اصلاح طرح «ساماندهی صنعت خودرو»

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: براساس اصلاح صورت گرفته، قطعاتی که صادر می‌شود باید با ثبت کد رهگیری آن صادر شود تا مجدداً و به شیوه‌های دیگر وارد کشور نشود و در واقع صادرات حقیقی صورت گیرد؛ همچنین شرط داشتن نمایندگی رسمی از کمپانی خارجی برای واردات خودرو الزامی نیست.

حسینی‌کیا تأکید کرد: اصل این طرح برای تنظیم بازار خودرو و رقابت عادلانه تدوین شده است، چرا که در حال حاضر عرضه و تقاضا برابر نیست و باید تنظیم شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون در خصوص اصلاحات صورت گرفته بر روی طرح ساماندهی صنعت خودرو، فردا به هیأت رئیسه ارسال می شود تا در نوبت بررسی در صحن قرار گیرد و احتمالاً هفته آینده در صحن مجلس مطرح می‌شود.