دولت سیزدهم با مردم با صداقت رفتار کرده است

محسن دیانت کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ارزیابی اقدامات دولت در ۱۰۰ روز اظهار کرد: در ارزیابی اقدامات دولت در ۱۰۰ روز گذشته می‌توان به سفرهای استانی هر هفته رئیس جمهور اشاره کرد؛ همچنین نشاط و تحرک در سیستم و انتخاب افراد جوان و جوان گرایی دولت یکی دیگر از اقدامات پسندیده دولت در این صد روز است.

 

دیانت اظهار کرد: نکته مهم دولت این است که با مردم صادق بوده؛ نمونه بارز آن هم اختلال در سیستم نرم‌افزاری پمپ‌های بنزین بود که پس از آن اتفاق شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه دولت می‌خواهد قیمت سوخت را بالا ببرد و با این اخبار اذهان عمومی متشنج شد، اما با پیگیری دولت مشکل برطرف شد و هیچ تغییری در قیمت سوخت ایجاد نشد.

وی ادامه داد: همدلی که در بین دولت، مجلس و قوه قضائیه وجود دارد باعث هم افزایی می‌شود؛ خوشبختانه هماهنگی دولت با سیاست‌های انقلابی و سیاست‌های کلی نظام خوب تا الان بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به چالش مهم دولت سیزدهم اظهار کرد:  به نظر می‌رسد دولت برای چالش‌های پیش روی خود صف‌آرایی کرده است؛ دولت باید بتواند گرانی و تورم را تا حدودی کنترل کند؛ همچنین ارزش پول ملی را افزایش دهد. متاسفانه ارزش پولی ما خیلی پایین آمده است.

دولت سیزدهم با مردم با صداقت رفتار کرده است

وی افزود: دولت باید مشکل بیکاری جوانان را حل کند، به نظر می‌رسد که دیده بان و تلاش دولت در این راستا‌ی خواهد بود. تا الان می‌توان گفت روی هم رفته اقدامات دولت قابل قبول بوده و با روی کارآمدن دولت سیزدهم نشاط، همدلی و هماهنگی خوبی در کشور حاکم شده است و از همه مهم‌تر دولت با مردم صادقانه و صمیمانه رفتار می‌کند و مسائل کشور را در میان می‌گذارند؛ ان‌شالله دولت با حمایت مردم بتواند مسیر و برنامه‌ریزی خود را دنبال کند.

دیانت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نقطه ضعفی در دولت وجود دارد که باید به آن توجه کند و در برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهد گفت: دولت باید بر روی کار آمدی و ماموریت تمامی مسئولان هدف گذاری کند و آماده ترمیم و بهینه سازی خود باشد؛ اگر مسئولی نمی‌تواند ماموریت و وظیفه خود را به درستی انجام دهد، باید خیلی سریع شناسایی شود و نیروی توانمند‌تر و مجرب‌تر سر کار بیاید.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تغییر و تحول گسترده و غیرگسترده حق همه دولت‌ها است، اما آن دولتی قطعاً سود می‌برد که جنبه‌های مثبت دولت قبل را حفظ کند و جنبه‌های منفی آن را برطرف کند. افزایش تورم نقطه ضعف بزرگی برای دولت است و باید همه هم و غم خود را برای بهبود کنترل تورم، افزایش ارزش پول ملی و مقابله با بیکاری به کار بگیرد.