طالبان: پیشرفت ایران پیشرفت افغانستان است

«محمد خالد الحنفی» وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان در دیدار با هیئت چهارگانه علمای ایران گفت: مردم ایران و افغانستان همه مسلمان هستند و موفقیت شما موفقیت همه امت اسلامی است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر نیز سبب استحکام نظام اسلامی می‌شود و این موضوع در دین هم مهم است؛ بنابراین بدون برپایی حکومت احیای دین و امر به معروف امکان ندارد.

الحنفی با تاکید بر اینکه کتاب آسمانی، خدا و پیامبر سنی و شیعه مشترک است، تصریح کرد که هر دو پیروان قرآن هستند و «ضعف ما در تفرقه و قدرت ما در اتحاد است».

طالبان: پیشرفت ایران پیشرفت افغانستان است

وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان ادامه داد: پیشرفت ایران پیشرفت افغانستان است، ما همه مسلمانیم، دشمن می‌خواهد ما را به سنی و شیعه تقسیم کند و بین ما جنگ ایجاد کند.

پیش از این نیز مقامات طالبان اعلام کرده بودند که در سال‌های گذشته، خارجی‌ها همواره در افغانستان برای تفرقه بین شیعه و سنی تلاش بسیار کردند اما دست خارجی‌ها و تفرقه‌افکنان از افغانستان قطع خواهد شد.

معاون والی هرات نیز پیش از این تاکید کرده بود که برادران شیعه و سنی ما باید بدانند که امارت اسلامی از شما و از همین ملت و از همین مردم است.