رد پای چشم بادامی‌ها در نهضت ملی مسکن؟/شرط حضور نیروی خارجی در مسکن سازی

به گزارش افکارنیوز؛ زمزمه‌ها درباره ورود چینی‌ها به بخش مسکن‌سازی کشور هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا کرده و این کنش وزارت راه و شهرسازی  میز مباحث  کارشناسان بخش مسکن کشور را داغ کرده است.

ورود چشم بادامی ها به ساخت مسکن در کشور به بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم و همچنین اجرای طرح نهضت ملی مسکن بازمی گردد که البته دولت و وزارت راه و شهرسازی پیرو این ابتکار عمل، دیدگاه و نقطه نظرات خود را دارد.

بسیاری هم معتقدند که وزارت راه و شهرسازی قرار است پیرو این رویکرد بخشی از تکنولوژی صنعتی سازی مسکن را به کشور وارد کند آن هم به این دلیل که ما بر صنعتی سازی مسکن مسلط شویم.

در این میان هستند افرادی که تاکید دارند اگر قرار است این روکزد مدنظر قرار گیرد؛ چینی‌ها حتما باید دانش فنی این مسئله را به کشور وارد کنند وگرنه خیلی صلاح نیست که ما بخشی از ساخت مسکن را در اختیار چینی‌ها قرار دهیم در صورتی که ما خودمان دانش فنی ساخت مسکن را داریم.

آرا شاوردیان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در همین زمینه به خبرنگار پارلمانی افکارنیوز می‌گوید:با توجه به اینکه ما در حوزه دانش فنی و امور عمرانی تخصص کافی را داریم دیگر نیاز به استفاده از نیرو‌های خارجی وجود ندارد.

رد پای چشم بادامی‌ها در نهضت ملی مسکن؟ / شرط حضور نیروی خارجی در مسکن سازی

وی تصریح کرد:حتی ما می‌توانیم دانش و خدمات فنی و مهندسی ایران را به کشور‌های همسایه صادر کنیم البته متاسفانه ما در گذشته نتوانستیم از این پتانسیل به خوبی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متاسفانه ما در طی این سال‌ها تنها توانستیم ۵ درصد از دانش و خدمات فنی و مهندسی خودمان را به کشور‌های همسایه صادر کنیم و اگر اشتباه نکنم این خدمات هم به کشور عراق ارائه شده است.

شاوردیان بیان داشت: به تبع اگر ما به این حوزه ورود کرده و بتوانیم صادرات این خدمات را گسترش دهیم می‌توانیم به ایجاد اشتغال گسترده در این بخش و امیدوار باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به احتمال ورود نیرو‌های خارجی - چینی ها - به حوزه عمران و مسکن سازی کشور، گفت: اگر قرار است پیروی این همکاری از دانش فنی جدیدی برخوردار شویم این مسئله قابل پذیرش و توجیه پذیر است، اما در غیر این صورت ما از ظرفیت کافی در امور فنی و عمرانی برخوردار هستیم.

وی تاکید کرد:  چینی‌ها و یا نیرو‌های خارجی در صورتی می‌تواند به ایران بیایند که آن دانش و تجارب لازم را در اختیار ما بگذارند و حتماً باید کیفیت لازمه کارشان باشد.