اولین خواسته مردم از دولت کنترل قیمت های افسارگسیخته است

غلامرضا شریعتی ، نماینده مردم بهشهر، نکاه و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز ضمن اشاره به لزوم رفع مشکلات موجود مردم و جامعه در دولت سیزدهم اولویت های فعلی را برشمرد: امروز اولین خواسته مردم کنترل بازار و قیمت های افسار گسیخته کالاها است. این جزء ضروری ترین اقدامات دولت بایستی باشد و تمام توان خودش را به کار بگیرد.

 

وی افزود: نکته دوم موضوع تحرک در حوزه اشتغال و تولید است. امروز با این وضع رکودی که در کشور مواجه هستیم، دولت باید بر روی تولید متمرکز شود و راه آن هم این است که رئیس جمهور یکسری اختیارات بدهد و قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کند چراکه مجلس هم قانون مجوزهای کسب و کار را در همین جهت تسهیل کرده است.

 

*باید به رده های پایین تر اجازه دهیم موانع را از سر راه بردارند

شریعتی اظهارکرد: اگر ما به رده های پایین تر اختیار ندهیم که موانع را از سر راه بردارند این سلسله مراتب و پیچیدگی در حوزه کسب و کار، کشور را فلج می کند. راه هم همین است که رئیس جمهور اختیارات خودش را به استاندارها و فرمانداران تنفیذ کند. بدین معنی است که زمانی که فرمانداران و استانداران تصمیم به اقدامی میگیرند کار تمام شود.

اولین خواسته مردم از دولت کنترل قیمت های افسارگسیخته است

او ادامه داد: ازطرف دیگر موضوع کرونا و مهار آن با واکسیناسیون گسترده کنترل شده است و طبق آماری که از استان های کشور داریم خداروشکر آمار مبتلایان در حال کاهش است. اگر همین روند ادامه داشته باشد و وضع اقتصاد نیز ساماندهی شود، می توان به آینده ای روشن امیدوار بود.

نماینده مردم بهشهر درمجلس تاکید کرد: ازطرف دیگر مسکن به بازار سرمایه ای تبدیل شده است  در خصوص مسکن هم که رئیس جمهور به مردم قول دادند و مجلس هم مصوبه قانونی به دولت داده است از جمله اولویت هایی است که در بحث تولید و اشتغال هم می تواند موثر باشد.