مقصران اصلی حقوق های نجومی در کشور

فاطمه سلوکی - سید مجتبی محفوظی ، نماینده مردم ابادان درمجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز به مسئله حقوق های نجومی که سال هاست برای اقتصاد کشورمان مشکل ایجاد کرده اشاره وکرد و گفت: مسئله حقوق نجومی سال هاست که گریبان گیر کشور شده و به آفتی بزرگ برای اقتصاد تبدیل شده است.

وی افزود: دولت می تواند برنامه بودجه ای که قرار است برای سال بعد به مجلس تقدیم کند طوری نوشته شود که دست کم پرداخت حقوق نجومی را کنترل کند و اغاز مسیر مبارزه با تبعیض باشد. لایحه بودجه بسیار موثر و مهم است و باید سریع تر برای آن تدبیری اتخاذ شود.

جلوگیری از حقوق نجومی به صورت پلکانی در بودجه

محفوظی ادامه داد: به طورمثال می توانیم به صورت پلکانی عمل کنیم. به این شکل که برای حقوق ها یک سقفی مشخص شود و حقوق های سطح بالا طی چند سال ثابت بمانند و در مقابل، حقوق های پایین درصد بیشتری اضافه شوند.

این نماینده مجلس معتقد است: به این شکل می توان معضل حقوق های نجومی را در یک پروسه چند ساله مرتفع کرد و به کسی هم فشاری وارد نشود. نکته ای که دروضعیت فعلی جامعه توجهات را به خود جلب می کند، فاصله اقشار مختلف است.

مقصران اصلی حقوق های نجومی در کشور

وی تشریح کرد: این روزها به واسطه تورم و گرانی که ناشی از مدیریت غلط مسئولان بوده است، فاصله حقوق افراد تحصیل کرده ای که در جایگاه شایسته خویش مشغول به کار هستند با بسیاری از مدیرانی که به صورت شایسته انتخاب نشده اند، بسیار زیاد است. ما باید فاصله طبقات جامعه را کم کنیم و راهش تقویت و افزایش حقوق اقشار متوسط است.

محفوظی بیان می کند: این حقوق ها تا به امروز توسط دولت ها پرداخت شده است و مقصر اصلی شرایط نامناسبش نیز تا به امروز دولت ها بودند که اقدامی در جهت کنترل و مدیریت آن انجام نداده اند. هرچند نباید فرامشو کنیم که مجلس هم به عنوان ناظر تا حدودی مقصر بوده است.

نماینده مردم آبادان درمجلس درانتها ادامه داد: درهمین راستا پیشنهاد میکنم دولت در لایحه بودجه سال اینده حتما این موضوع را در نظر بگیرد و اگر هم دولت در نظر نگرفت، مجلس در کمیسیون تلفیق این مهم را انجام دهد.