نباید اقتصاد را مانند گذشته به برجام گره زد

اصغر سلیمی گفت: مشکلات اقتصادی و مسائل سیاسی خارجی در دولت های گذشته کاملا به هم گره خورده بود اما معتقدیم بسیاری از مشکلات به موضوعات مدیریتی،کارشناسی و داخلی بر می گردد و باید مسئولین دولتی اقدامات خود را بر اساس توان داخل انجام دهند.

وی افزود:بر فرض اینکه برجام آنطور که باید پیش نرفت، باید توجه کنیم  حل مسائل را به غرب و برجام گره نزنیم و مانند گذشته از توان داخلی و نگاه به همسایگان غافل نشویم،از طرفی نیز دستگاه دیپلماسی را حمایت می کنیم تا در جهت رفع تحریم ها و کاهش فشار حرکت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد:حل موانع و بروکراسی ها،فساد اداری،ضعف نظارت و تصمیم گیری های جهادی و موازی کاری در دستگاه های مختلف باعث مشکلاتی شده است که امروز شاهد آن هستیم و اگر بخواهیم کشور را از شرایط فعلی نجات دهیم باید برای این معضلات برنامه ریزی کنیم در غیر این صورت اتفاق مثبتی برای کشور رخ نمی دهد.

نباید اقتصاد را مانند گذشته به برجام گره زد

وی تاکید کرد:هر مسأله ای در جای خود باید حل شود و برای آن برنامه ریزی شود،امکانات فراوانی در اختیار کشور وجود دارد و ما می توانیم با بهره گیری از آنها مسائل فراوانی را مرتفع کنیم و تا حد زیادی مشکلات مردم را کاهش دهیم و در این صورت دست مذاکره کنندگان ما نیز برای حضور قدرتمند در  مذاکرات باز خواهد بود.