آمریکا مقابل ایران تسلیم خواهد شد

اکبر احمدپور ، نماینده مردم خواف و رشتخوار درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  افکارنیوز ضمن اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای در وین ابرازکرد: نسبت به مذاکرات هسته ای خوش بین هستم. از این نظر که مسئولان و افرادی که مشغول مذاکرات هستند تیم قوی و صاحب نظر و خوش فکر و دارای عزم و قاطعیت لازم هستند. آن‌ها اراده دارند تا مذاکرات را به یک سرانجام معقول و منطقی برسانند و این موضوع از این نظر برای ما باعث آرامش خاطر است.

وی افزود: اما از لحاظ کشورهای غربی باید بگویم که بعید است با ما کنار بیایند و به خواست تیم مذاکره کننده و جمهوری اسلامی عمل و خودشان را همسو کنند. چرا که غربی ها می‌خواهند هم مذاکرات طولانی شود و هم نتیجه مثبتی برای ایران نداشته باشد. ضمن اینکه ما اراده لازم را در کشورهای اروپایی نمی‌بینیم که خودشان را مستقل از آمریکا در نظر بگیرند و یک تصمیم جداگانه ای از آمریکا بگیرند. لذا از این نظر خوشبین نیستیم.

اکبر احمدپور

آمریکا سرانجام تسلیم اراده ایران خواهد شد

احمدپور ادامه داد: مطمئنا آمریکا و اروپا سرانجام تسلیم اراده ایران خواهند شد. زیرا این جدیت و قاطعیت باعث می شود آن‌ها در آینده چاره ای جز تسلیم نداشته باشند. چرا که اگر بخواهند به مخالفت خود ادامه دهند و حق قانونی ایران را نپذیرند یقینا مسیر برای ما در افزایش اورانیوم غنی شده باز است و هیچ حد و مرزی را ما برای خودمان قائل نخواهیم شد و آن ها در برابر این اراده تسلیم می شوند.

این نماینده مجلس درواکنش به تهدیدهای مقامات آمریکایی علیه ایران گفت: تهدیدهای آن ها به هیچ وجه جدی نیست. از گذشته تا به امروز این تهدیدها توسط آن ها مطرح شده است و صرفا می خواهند به کشور های منطقه حضور و قاطعیت خودش را نشان دهند. زیرا اگر آمریکا توان حمله به ایران را داشت مطمئنا در سال های گذشته آن را انجام میداد.

احمدپور در انتها تاکید کرد: در نتیجه آمریکا احساس می کند که در مقابل قدرت نظامی و موشکی ایران و توانایی هایی که دشمن بهتر از ما مطلع است کم آورده و بر این اساس جرات حمله نظامی نخواهد داشت. سلسله اتفاقاتی که در این سال ها رخ داده است باعث شده آمریکا به خوبی قدرت نظامی ایران را حس کند و در نتیجه با این اقتدار هیچ گاه فکر حمله نظامی را نخواهد کرد.

گفت و گو از حمیدرضا پیرهادی