رای دهندگان آمریکایی ترامپ را به بایدن ترجیح می‌دهند

نظرسنجی مشترک هاروارد کپس-هریس حاکی است اگر انتخابات 2024 آمریکا امروز برگزار می شد، 48 درصد رای دهندگان آمریکایی از دونالد ترامپ حمایت می کردند و این رقم برای جو بایدن به 45 درصد می رسید. 8 درصد رای دهندگان نیز مردد هستند.
 بر اساس این گزارش، در حالی که 46 درصد زنان آمریکایی به طور مساوی از ترامپ و بایدن حمایت کرده‌اند این رقم در بین مردان به 50 درصد برای ترامپ و 43 درصد برای بایدن رسیده است.

این نظرسنجی نشان داده است که ساکنان مناطق شهری آمریکا حمایت بیشتری از بایدن دارند و حامیان ترامپ در مناطق روستایی آمریکا بیشتر بوده‌اند.

این نظرسنجی در حالی انجام شده است که بایدن با چالش های زیادی روبرو است از جمله افزایش نرخ تورم، رشد مجدد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و عقب نشینی جنجالی از افغانستان.

رای دهندگان آمریکایی ترامپ را به بایدن ترجیح می‌دهند

در حالی که ترامپ هنوز رسما تصمیم خود برای شرکت در رقابت های انتخاباتی 2024 را اعلام نکرده است ولی 67 درصد رای دهندگان جمهوریخواه از وی حمایت کرده‌اند. این رقم برای مایک پنس به 9 درصد رسیده است.

بایدن توانست با اختلاف 7 میلیون رای در سال 2020 ترامپ را شکست دهد ولی ترامپ همچنان بر ادعاهای نادرست خود مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات تاکید می کند.