آخرین وضعیت طرح ساماندهی خودرو

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با افکارنیوز ، با اشاره به مخالفت مجدد هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام با طرح ساماندهی صنعت خودرو ، اظهار داشت: شورای نگهبان به مصوبه مجلس درباره طرح ساماندهی خودرو سه ایراد گرفته بود که هر سه ابهام وارد بود و ما آن را اصلاح کردیم.

وی ادامه داد: شورای نگهبان مصوبه مجلس درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو را تایید کرده است اما همچنان هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به این طرح ایراد وارد کرده است و آنان معتقدند که این طرح با سیاست‌های کلی نظام مغایرت دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده معتقدم که شورای نگهبان باید به ایراد هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به طرح ساماندهی صنعت خودرو پاسخ دهد، چرا که ما فقط باید پاسخ شورای نگهبان را دهیم و ایرادات آنان را مرتفع کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان باید حداقل بگوید که آیا ایراد هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام  به طرح ساماندهی خودرو وارد است یا خیر؟

آخرین وضعیت طرح ساماندهی خودرو

سیاهکلی تاکید کرد: باید منتظر ماند و دید که هیئت رئیسه  و رییس مجلس چه تدبیری در این زمینه اتخاذ می‌کنند، اما بنده معتقدم که مصوبه مجلس درباره طرح ساماندهی خودرو بسیار خوب است.

وی ادامه داد: مجلس در طرح ساماندهی صنعت خودرو تاکید کرد که واردات خودرو در ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو باشد و همچنین باید واردات در حد محدود انجام شود و اینگونه نیست که قرار باشد تولید داخلی خودرو با اجرای این مصوبه دچار مشکل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی مدیریت خواهد کرد تا طرح ساماندهی صنعت خودرو به سرانجام برسد و عملیاتی شود.