اخلال در انتقال سفیر ایران در یمن باعث شهادت وی شد

مراسم تشییع پیکر شهید حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن ، صبح امروز چهارشنبه از مقابل مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

صبح دیروز سه‌شنبه بود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز اعلام کرد شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز (چهارشنبه) به فیض شهادت نائل آمد.

سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم گفت: نزدیک به ۴۳ سال است که جبهه حق انقلاب اسلامی که با پیروزی به رهبری امام راحل در سال ۱۳۵۷ رخ داد، به جبهه باطل شیطان و پیروان آن‌ها حمله کرد. هفت سال است در یمن که نفَس انقلاب اسلامی به آن‌ها رسید و به مثابه دلدادگان انقلاب در یمن عمل کردند و مانند جنگ تحمیلی از آمریکا تا اروپا و کشور‌های عرب در این جنگ دخیل هستند و مستأصل شده‌اند و التماس می‌کنند ما را با آبرومندی از این وضعیت نجات دهید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد آنان در فرصتی که برای انتقال سفیر کشورمان که مریض شده بود و به لحاظ محاصره‌ای که از هر نظر انجام شده، امکان انتقال عادی وی نبود، این فرصت را هم نفهمیدند و در انتقال سفیر کشورمان هم برای نجات از این وضعیت بدی که دارند، کاری نکردند. ملت مظلوم یمن در محاصره کامل هستند، ولی طبق قاعده الهی عمل کرده و به پیروزی رسیده‌اند و به پیروزی نهایی هم خواهند رسید.

فدوی می گوید دشمنان می‌دانستند که به‌خاطر آثاری که از دفاع مقدس در بدن شهید ایرلو وجود دارد، در برابر هر بیماری با سختی مواجه می‌شود و در مقابله با بیماری کرونا نیز علیرغم اینکه برای انتقال وی به ایران کاری نکردند، ضمن تلاش مکرر پزشکان، وی به شهادت رسید. از خداوند متعال حسن عاقبت و عاقبت بخیری را طلب می‌کنیم که بهترین عاقبت بخیری، شهادت در راه خداست.

اخلال در انتقال سفیر ایران در یمن باعث شهادت وی شد

سردار علی فدوی جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در این مراسم حضور داشتند.

پیکر شهید ایرلو پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، در حرم مطهر امامزاده صالح بن موسی(ع) تجریش به خاک سپرده خواهد شد.