اعضای برجام بدون حضور ایران با نماینده آمریکا دیدار کردند

«میخائیل اولیانوف » نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از برگزاری نشست اعضای برجام (بدون ایران) با ایران در پایان روز شنبه خبر داد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «در پایان روز، اعضای برجام (بدون ایران) و آمریکا نشستی را برگزار کردند».

اولیانوف اضافه کرد: «موضوع دشوار تضمین عدم تکرار مشکلات اخیر از جمله موارد مورد بحث بود. هیئت روس پیشنهاداتی را در این خصوص ارائه داد».

دیپلمات‌های غربی از هشتم آذرماه که نخستین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت  آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران  آغاز شده، سعی کرده‌اند با ارائه چارچوب‌های زمانی تیم ایران را برای موافقت با خواسته‌های خود تحت فشار قرار دهند.

با این حال، نمایندگان ایران در مذاکرات وین تصریح کرده‌اند برای تهران نتیجه مهم‌تر از زمان است. تهران در تلاش است برجام را که از نخستین روزهای اجرایی شدن در اثر برخی سیاست‌های آمریکا و کشورهای غربی به توافقی تهی از منافع اقتصادی برای طرف ایرانی تبدیل شد به سمت توافقی دوجانبه و متوازن پیش ببرد. 

اعضای برجام بدون حضور ایران با نماینده آمریکا دیدار کردند

در ادامه رایزنی‌ها و نشست‌ها در سطوح و فرمت‌های مختلف در شهر وین که از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین از سر گرفته شد، پیش از ظهر امروز (شنبه) ۱۸ دی ماه نیز نشست کارگروه کارشناسی رفع تحریم‌ها با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در محل هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد.

مذاکرات در سطح روسای هیأت‌ها نیز به صورت دو و چندجانبه امروز در وین برگزار خواهد شد.