عمان می تواند جایگاه خوبی برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان داشته باشد

محمدحسن آصفری با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشور به عمان گفت: جمهوری اسلامی علاقمند است سطح روابط خود را با کشورهای همسایه به ویژه حوزه خلیج فارس توسعه دهد و اعتقاد داریم که امروز روابط کشورهای همسایه می تواند در راستای توسعه، پیشرفت، آبادانی و تامین امنیت در منطقه کمک کننده باشد، دشمن مشترک تروریسم داریم که تلاش می کند بین کشورها اختلاف بیاندازد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه ایران و عمان در منطقه جایگاه خوبی دارند و روابط طولانی داریم اکنون علاقه داریم سطح روابط مان را با عمان توسعه دهیم. عمان می تواند جایگاه خوبی برای میانجیگری بین ما و عربستان سعود داشته باشد. جمهوری اسلامی می خواهد روابطش را با همه کشورها از جمله عربستان توسعه دهیم و از هرگونه کمکی از سوی کشورهای همسایه برای اینکه بتوانیم روابط را گسترش دهیم، استقبال می کنیم.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی علاقمند است که بین کشورهای حوزه منطقه خلیج فارس اختلاف بیافتد امروز باید جلوی هرگونه اقدام و رفتاری که سبب شود کشورهای همسایه اختلاف داشته باشند و روابط شان به سمت سردی بیانجامد، گرفته شود.

عمان می تواند جایگاه خوبی برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان داشته باشد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بارها سعی و تلاش کرده روابط خود با کشورهای حوزه خلیج فارس را در بالاترین سطح نگهدارد. سفر وزیر خارجه به عمان می تواند زمینه توسعه روابط ما با این کشور را فراهم کند، همچنین می تواند بستر بهبود روابط با عربستان سعودی را ایجاد کند./